5+1 drón, amiből szívesen látnánk egy újgenerációs modellt

2019. október 05.
43.6651
WickedSick profilja, adatai
WickedSick
A drónpiacra nem jellemző, hogy a nagyobb gyártók heti rendszerességgel rukkolnának elő valamilyen újdonsággal, sőt vannak esetek, amikor akár hónapok is eltelhetnek friss premier nélkül. Egy még mindig kezdetleges ipar esetében ez bőven érthető, ellenben már most akadnak olyan modellek, amik bőven csúcskategóriásnak bizonyulnak. Igen ám, azonban vannak drónok, amik ígéretesek, bőven megvan bennük a potenciál, de valahogy mégsem sikerült eddig kiaknázni.


Éppen ezért alábbi cikkünkben összeszedtünk 5+1 olyan drónt, amik valamilyen szempontból megérdemelnének egy új, továbbfejlesztett verziót, mert esetlegesen az előző kiadvány(ok) bizonyos aspektusokból elvéreztek, vagy csak kiaknázatlan maradt a bennük rejlő lehetőség. Lássuk tehát, mik azok, amik szerintünk felférnek egy ilyen listára:

1. Soha ne mondd, hogy soha: Parrot Bebop 3

A Parrot már szépen kioldalgott a hobbidrónos közegből, miután látták, hogy a DJI egyeduralmában gyakorlatilag lehetetlen érvényesülni, ahogyan azt a velük foglalkozó cikkünkben már bővebben ki is fejtettük. Ennek ellenére mi annak az elvnek a hívei vagyunk, hogy soha ne mondd, hogy soha, sok víz lefolyhat még a Dunán, idővel pedig nem kizárt, hogy a Parrot mégis megpróbálkozik ismételten a hobbidrónok területén, főleg most, hogy a
Skydio megmutathatja, hogy mégsincs monopol helyzetben a DJI.

Reménykedjünk, hogy egy nap mégis rászánja magát a Parrot egy Bebop 3-ra

Reménykedjünk, hogy egy nap mégis rászánja magát a Parrot egy Bebop 3-ra


Egyértelműen a Parrot Bebop 3-ban látnánk a legtöbb potenciált, hiszen a második iteráció sokunk szívéhez hozzánőtt, azonban a gyenge akkumulátoridő és a belső memória hiánya több mint illúzióromboló volt. Arról meg már nem is beszélve, hogy a kamerafókusszal rendszeresen problémája volt a felhasználóknak, valamint nem is fejlődött túlzottan sokat az első Bebophoz viszonyítva. Ha meg tudnák tartani a Bebop 2 kiválóan szuperáló tényezőit, ezeket kijavítanák, netán még hozzácsapnak egy-két szuper funkciót, esetlegesen egy remek ár/érték arányt is belőnek hozzá, akkor kellő módon vissza tudna térni a Parrot ebbe a szférába.

2. Újgenerációs Yuneec Breeze? Miért is ne!?

A mai napig megvannak a Yuneec Breeze-nek azok a rajongói, akik nem hajlandóak váltani semmilyen más drónra, mert olyan szinten megszerették, hogy kitartanak mellette, viszont valljuk be, egy-két téren igazán ráférne némi finomhangolás, hogy valóban egy kiemelkedő masináról tudjunk beszélni. Kezdve például az üzemidővel, ugyanis legfeljebb 12 percig tud működni a Breeze egy aksival, bár öröm az ürömben, hogy két akkumulátorral jön egybecsomagolva, így könnyedén válthatunk - az már megint más kérdés, hogy 40 percig tart feltölteni egy aksit.

Sokan örülnének egy Breeze 2-nek, nem kevés téren ráférne a fejlődés

Sokan örülnének egy Breeze 2-nek, nem kevés téren ráférne a fejlődés


Mindemellett a gyenge digitális kamerastabilizáció is közre játszik (ami például nem is működik 4K felvételek esetében), illetve a 18 km/h végsebességet is keveselltük, főleg a mai drónok fényében. Továbbá a videózás és a fotózás szerelmesei is alaposan meg vannak lőve a Breeze-zel, merthogy mindössze a beépített 14 GB-os tárhellyel tudunk dolgozni, semmilyen módon nem tudjuk bővíteni, magát a készüléket sem nagyon lehet fejleszteni különféle kiegészítőkkel, no meg az automatikus akadálykerülés funkciója is kimaradt. Ha mindezt viszont látnánk egy Breeze 2-ben, akkor azért nemcsak a Yuneec-rajongók őrülnének meg, de egészen biztosan sokan átpártolnának hozzájuk a DJI drónfelhasználók közül is.

3. Az esélytelen GoPro Karma 2

Mindig van egy keserédes hangulat azokban a sorokban, amikor a GoPróról van szó, hiszen ritkán látunk akkora elhasalást, mint amit ők szenvedtek el, holott egyébként maga a Karma drón egy roppant ígéretes darab. Bár betudhatnánk kezdeti malőrnek ezeket, hiszen a GoPro első és egyetlen drónja volt a Karma, de igazán elleshettek volna egy-két trükköt a versenytársaktól, és akkor egészen biztosan jobban szerepelt volna a Karma.

Nagy valószínűséggel viszont a GoPro hallani sem akar egy új drón ötletéről

Nagy valószínűséggel viszont a GoPro hallani sem akar egy új drón ötletéről


Élből az autonóm akadálykerülés hiánya megadja az alaphangot, amire aztán a rövid repülési időtartam a maga 15-17 percével csak dob egy lapáttal, főleg hogy utána vagy egy órán át kell töltenünk az aksit. Ezenfelül a követés mód is kimaradt a Karmából, viszont a GoPrótól annyira nem meglepő módon a kamera jelesre vizsgázott, holott a legtöbb drón esetében ez az igazi vízválasztó. Többnyire a Karmát a rossz üzleti döntések nyírták ki, de egy Karma 2-nél ezeknek a javításával máris jobb helyzetből indulna a gyártó, noha jól tudjuk, hogy a GoPro soha nem fog nagy valószínűséggel visszatérni a drónos szcénába egy ekkora pofon után.

4. A kakukktojás Autel EVO

Sokáig tanakodtunk, hogy végül felkerüljön-e a listára az Autel Robotics által tető alá hozott EVO, ami kvázi egy tökéletes Mavic 2 alternatívaként híresült el a köztudatban. A huzavona oka nem más, mint hogy alapvetően az EVO szinte minden területen kiválóan szerepel, egy kifejezetten minőségi és szerethető drón lett, amiről kevés negatívumot lehet elmondani, azonban úgy érezzük, hogy pár év múlva, amikor a technika is készen áll erre, akkor ki lehetne egészíteni egy-két olyan finomsággal, ami még magasabb szintre emelné az EVO-t.

Már az EVO is egy nagyszerű Mavic alternatíva volt, egy EVO 2 némi fejlesztéssel még nagyobbat szólhatna

Már az EVO is egy nagyszerű Mavic alternatíva volt, egy EVO 2 némi fejlesztéssel még nagyobbat szólhatna


A közel 20-25 perces repülési időtartam sokak számára csalódást okozott anno, főleg annak tükrében, hogy eredetileg 30 perces üzemidővel harangozták be az EVO-t. Ha esetlegesen az Autel ott tudna lenni az élbolyban a 30+ perces üzemidővel rendelkező drónok sorában, akkor egészen biztosan felkapná rá a fejét a közönség, illetve ami akár már a megjelenéskor is javítható lett volna, hogy messze nem rendelkezik az EVO annyi biztonsági funkcióval, mint a többi vetélytársa. Ha ezeket sikerül kiegészíteni még egy pofás árral is, akkor esélyes, hogy egy napon még a DJI-jal együtt fogjuk emlegetni az Autelt, mint csúcskategóriás gyártók.

5. Pici, de bestiális: ZeroTech Dobby

Nyugi, ha a ZeroTech Dobby nevet látva nem igazán tudod hová tenni, a probléma nem veled van, hiszen egy kevésbé ismert darabról van szó, ami főleg szelfi drónként állja meg a helyét. Gyakorlatilag olyan kompakt az egész kütyü, hogy simán zsebre lehet vágni, viszont anno 400 dolláros árcédulával rajtolt, így sokan csak legyintettek rá, valamint az is szomorú tény, hogy mindössze 6 percig képes levegőben maradni.

Nem sokan ismerik, holott bőven van benne potenciál - csak az árcédulát kell megfelelően belőni...

Nem sokan ismerik, holott bőven van benne potenciál - csak az árcédulát kell megfelelően belőni...


Ezenfelül kifejezetten gyorsnak sem mondható a Dobby, de egy esetleges friss iterációval javíthatóak lennének ezek a tényezők. Bár mostanra a Dobby már 200 dollár alatt is bőven kapható, sokan még ezt is sokallják azért, amit nyújt, de valljuk be, ez a vélekedés főképp azért érhető tetten, mert egy-két extra funkciót mindenki szívesen látna rajta, amikkel többnek bizonyulna, mint egy szimpla szelfi drón. A potenciál ott van benne, csak kérdéses, hogy sikerülne ezt a ZeroTech-nek megvalósítania egy jó árcédula mellett...

5+1: A láthatáron lévő Spark 2

Nem véletlenül +1-edik a Spark 2, hiszen már hónapok óta levegőben lóg az érkezése, de valahogy csak nem akarják megejteni a hivatalos bejelentést. Eredetileg ugyebár nyárra tervezték a debütálást a pletykák szerint, majd már a szeptembert rebesgették, mint potenciális új dátum, de így októberben kijelenthetjük, hogy ez sem valósult meg. Hogy mikor esedékes a leleplezés, az kétséges - mi 2-4 héten belül várjuk -, de az kétségtelen, hogy a DJI-tól már szívesen látna szinte mindenki új repcsit.

Remélhetőleg azért még idén megkapjuk a Spark 2-t, ideje lenne már

Remélhetőleg azért még idén megkapjuk a Spark 2-t, ideje lenne már


A legnagyobb problémája az első Sparknak egyértelműen a rövid repülési időtartam volt, hiszen még a legjobb esetben sem nagyon tudott levegőben maradni 16 percnél tovább, ami még az átlag 25-30 perces hosszt is jócskán alulmúlja. Nemcsak ezen a téren lehetne óriásit fejlődni, hiszen sokak szemét szúrta a kissé elavult kamera is, legalábbis 1080p-nél feljebb nem lehet menni felbontás tekintetében, most pedig már igencsak a 4K korát éljük, de akár még problémának nevezhetjük azt is, hogy egy erősebb széllökés nagyon könnyen le tudja teríteni a Sparkot. Ha ezek mellett még meg tudják tartani a kiváló árcédulát is, akkor nem lesz itt baj...

Ezek lennének hát azok a drónok, amikre szerintünk ráférne egy új generáció, viszont semmiképp ne feledjétek megosztani velünk a kommentszekcióban, hogy ti mely drónokból látnátok új modellt, valamint mivel értetek és mivel nem értetek egyet a mi listánkon!
5 hozzászólás

zender

1 hete és 3 napja

GoPro hiányzik a piacról nagyon. Jó volt a Karma...

válasz erre

Bandita

1 hete és 6 napja

Nem is kívánhatnánk ennél többet. Talán a Phantom fejlődhetne még. Egyébként a GoPro visszatérésének nagyon tudnék örülni.

válasz erre

Vidoros

2 hete

Spark 2 bizony jöhetne!

válasz erre

Levente

2 hete

És vajon új Phantom jön-e még?

válasz erre

Újfiú

2 hete

Spark 2! Nincs ennél várósabb nekem! És ha tényleg heteken belül jön akkor nagyon boldog leszek!

válasz erre