DJI Mavic Air 2 teszt - ez most a középmezőny csúcsa

2020. augusztus 15.
59.4081
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
WickedSick profilja, adatai
WickedSick
Sokszor láttunk már borzasztóan rosszul őrzött titkokat a különféle vállalatoktól egy-egy bejelentés előtt, ám legutóbb a DJI minden eddigit túlszárnyalt a Mavic Air 2-vel, hiszen konkrétan csak az nem tudott mindent a készülő drónról, aki kiköttette az internetet az elmúlt pár hónapban. Az egy dolog viszont, hogy papíron elénk van tárva a készülék, olvashatjuk a specifikációt és láthatjuk kiszivárgott képeken, viszont értelemszerűen teljesen más, hogy hogyan szuperál a gyakorlatban. A szóban forgó repcsi végre szerkesztőségünkbe is berobogott, mi pedig le is teszteltük, mit rakott össze a DJI a középkategóriában.


A Mavic Air 2 teljesen illeszkedik a DJI új szériáihoz, ugyanazt a formát hozza, mint az elmúlt hónapokban megjelent készülékek, amit sokan sajnálnak, hiszen az előd ikonikus formájával sokak szívébe lopta be magát. Ránézésre tehát hasonló mint a Mavic 2 vagy a Mini, csak méretben más: összecsukott állapotban, behajlított lábakkal 18 centiméter hosszú, 9,7 centiméter széles és 8,4 centiméter magas a készülék.

Az Air 2 570 grammot nyom, ami nagyon könnyű hordozhatóságot jelent, a 8 GB-nyi belső tárhelyre pedig akkor is tudunk lőni pár fotót, ha véletlenül elfelejtettük betenni a kártyát.

JPEG és RAW formátumban tudunk fotókat lőni, ha pedig videórögzítésre adnánk a fejünket, akkor akár 4K Ultra HD-ig is mehetünk minőségben, 60 FPS mellett. Mozgókép lencsevégre kapásakor egyébiránt MP4 és MOV formátumok állnak rendelkezésre, a max bitráta pedig 120 Mbps-ra tehető.

68 km/h, fél óra repidő és 10km hatótáv jellmezi a DJI Mavic Air 2-t

68 km/h, fél óra repidő és 10km hatótáv jellmezi a DJI Mavic Air 2-t


Éppen emiatt lesz hasznos, hogy bővíthetjük a tárhelyet egészen 256 GB-ig microSD kártyával. A háromtengelyes gimbal, mint olyan, lényegében elmaradhatatlan kelléknek minősül, illetve élőkép közvetítésekre akár 720p és 1080p opcióink is vannak - legfeljebb 30 FPS-ben. Hirtelen széllökésre, irányváltásra megfelelően reagálnak tengelyek, kiegyenlítik az egyenetlen mozgást.

A gyári specifikációk szerint 34 perces repülési időt prezentál számunkra a kütyü, illetve akár tíz kilométeres vezérlési hatótávval is operálhat a gép.

A rideg valóság kissé más, de így is nagyon impresszív: a repülési idő szélcsendes időben a 30 percet mindenképpen eléri, ez nem is kétséges, de ez nagyjából 10%-kal kevesebb mint a gyári megadott érték. A 10km-es vezérlési hatótávot mi 7km-ig próbáltuk ki (lekövettük egy Mavic Próval, ezért korlátoztuk a távot): tény, hogy viszonylag sík területen ezalatt semmilyen komolyabb problémánk nem akadt, viszont Ocusync ide vagy oda, mi videójelvesztést tapasztaltunk, de azt már sokkal hamarabb mint a fenti táv. Nem volt tartós, nem volt gyakori, de előfordult.

Az új kontroller nagyobb, de sokkal praktikusabb

Az új kontroller nagyobb, de sokkal praktikusabb


A kontroller támogatja az OcuSync 2.0-t, miáltal természetesen sokkal stabilabb kapcsolatot biztosít, mint a normál wifis - mint például a Mavic Air - drónok. A csatlakoztatható eszközök tárháza jelentős, hiszen az USB Type-C csatihoz kapunk Lightning, micro USB és USB-C kábelt is, így gyakorlatilag az összes jelenlegi készülékkel össze tudjuk kötni az irányítót.

Ami egyébként változott az elődhöz képest, hiszen nem alulra kell betuszkolnunk a telefont, hanem a fenti részre került egy állítható méretű tartó. Sokkal kényelmesebb, praktikusabb, bár tény hogy bumfordibb, nagyobb.

Egy tó és egy aratás utáni mező volt a tesztfotók - és egy rövid videó - témája, amit az alábbi Google Drive mappában osztottunk meg. Minden automata, gyári beállításon készült, a fotók eredeti méretben vannak fent.

Sebességben 68km/h óra a maximum, és elméletileg 5000 méteres magasságig repülhetünk fel vele - tengerszint feletti magasságról van szó természetesen.

Kiváló kamera jellemzi, főleg ha a kategóriát nézzük

Kiváló kamera jellemzi, főleg ha a kategóriát nézzük


Biztosan sokakban felmerül a kérdés: mivel több a Mavic Air 2, mint a sima Mavic Air? Nos, a válasz élből a kamera teljesítményében is keresendő, valamint az élőkép átvitele is sokkal gördülékenyebben, jobb minőségben történik, mint elődjénél.

Ezenfelül a repülési idő is kapott egy komoly ráadást, hiszen az előd mindössze 21 percig képes a levegőben maradni, a második iteráció pedig simán hozza a gyári adat szerinti 34 percet. A gyakorlatban ez inkább 16 és 28 perc, magyarán közel dupla annyi ideig tudunk az Air 2-vel repülni, mint elődjével. Az igazság az, hogy így 2020-ban örülnénk inkább annak, ha tényleg elkezdenénk tipegni az 50 perces akkuidők irányába...

Ha mindez nem lenne elég, maga a repülés zaja is drasztikusan visszább lett véve a sima Mavic Airhez - és sok más DJI drónhoz - viszonyítva.

Akár 5km-es magasságba is felreppenhet a kicsike

Akár 5km-es magasságba is felreppenhet a kicsike


Tesztünk írásakor már negyed éve piacon van a Mavic Air 2, mégis mindeddig csak és kizárólag a DJI Fly applikációval reptethető a kicsike, a gyártó pedig már a megjelenéskor belengette hogy egy jövőbeni frissítés által a Smart Controllerrel is vezérelhető lesz a drón - ebből fakad, hogy sajnos a tesztidőszak alatt nem sikerült a gyártó definitív távirányítójával kísérletezgetni.

Amit különösképp sajnáltunk, hogy a szenzorok tekintetében alaposan visszább vett a lendületből a cég, így hiába van megszórva elöl, hátul és alul rendesen leskelődőkkel a gép, oldalra és felülre már nem jutott belőle.

Ezért egy-egy akadályba ütközés sokkal könnyebben megtörténhet, mint azt szeretnénk egy ilyen árkategóriájú masina esetében, és ha esetleg ennek lesz áldozata a vásárolt gép, akkor az nem kevés elégedetlen hangot fog magával vonzani. Nyilván valamivel a középkategóriában kell tartani a készüléket...

Elöl és hátul figyelnek a szenzorok, oldalt és felül viszont nem

Elöl és hátul figyelnek a szenzorok, oldalt és felül viszont nem


A nyomkövetés egy olyan tényező, amit a Skydio 2 egy vadonatúj szintre emelt, és bár a DJI is megpróbálkozott egy új megoldással a Mavic Air 2-höz, de sokkal inkább érződik az itteni megoldás egy iparos munkának, mintsem valódi innovációnak - amolyan tessék-lássék módon benne van, de azért nem fogja különösképp megváltani a drónos világot.

A FocusTrack funkció magába foglal három nyomkövető üzemmódot is: az ActiveTrack 3.0-t, a Point of Interest 3.0-t és a Spotlight 2.0-t, melyek a különféle szituációknak felelnek meg. Az ActiveTrack 3.0 az elődjeinél jóval precízebb követési technológiát prezentál, ami folyamatosan nyomon követi a videó fő témáját, még akkor is, ha egy fa kerül a drón útjába. Szerencsére szemben mondjuk egy Mavic Próval, az Air 2 jó eséllyel kikerüli azt, nekünk legalábbis nem csattant egyetlen törzsnek sem.

A Spotlight 2.0 lényegét tulajdonképpen a neve már el is árulja: reflektorfényben tartja az alanyt. Szabadon repkedhetünk körbe-körbe a drónnal, míg az mindvégig a középpontban tartja a témát. Mindössze annyi a dolgunk, hogy kiválasszuk a fő témát, onnantól pedig a Mavic Air 2 gondoskodik minden továbbiról, még ha nem is tökéletesen... Reméljük szoftverfrissítéssel okosítanak majd kissé rajta.

Jobb oldalt egy első szériás Mavic Pro, látható a méretkülönbség

Jobb oldalt egy első szériás Mavic Pro, látható a méretkülönbség


Végül, de nem utolsó sorban a POI 3.0 dinamikusan képes lekövetni a kijelölt, mozgó alanyokat, legyen az hajó, autó, motor, állat, vagy épp egy menekülő betörő - az elődhöz mérten pedig valamennyivel precízebb technológiával találkozhatunk ebben az esetben.

Amivel a DJI még eggyel magasabbra akarja helyezni a lécet, az a HDR teljes körű implementálása, melyet a Quad Bayer szenzor segítségével értek el. Ugyanitt a Hyperlapse előtt is tárva-nyitva állnak a kapuk, ami konkrétan a timelapse itteni megfelelője, és akár 8K felbontásban is készíthetjük.

Itt még nem ér véget azon újdonságok sora, ami a kamerarendszer teljesítményét hivatott növelni, mivelhogy a DJI integrált egy HyperLight néven futó megoldást is, ami az alacsony fényviszonyok mellett is igyekszik a lehető legtöbbet kihozni a képminőségből, és bár sok esetben csodát nem tesz, abszolút vállalható szintre tudja húzni az egyébként használhatatlan fotókat.

A DJI Mavic Air 2 nem csak méltó utód lett, felül is múlja elődjét

A DJI Mavic Air 2 nem csak méltó utód lett, felül is múlja elődjét


Összességében nagyon pozitív tapasztalataink vannak a ráncfelvarrott Air-ről. Ez a készülék már a komolyabb mezőnyben versenyez, az átlaghoz képest igen jó repidő, gyors és a korlátozott szenzorok ellenére biztonságos repülés, kiváló képminőség és könnyű kezelhetőség jellemzi.

Ami pedig a legszebb az egészben, hogy árazás tekintetben sem szálltak el - magukhoz képest - túlzottan a cég illetékesei, középmezőnyben versenyző drón lévén 299,900 forintot kóstál az alap kiadvány, míg a Fly More Combo 379,900 forintért megy - utóbbi esetében hordtáska, extra aksik, töltőállomás és lencseszűrők akadnak még a pakkban.

A DJI Mavic Air 2 magabiztosan csücsül a középmezőny csúcsán, ahonnan nehéz lesz elmozdítani.

A DJI Mavic Air 2 két éves gyártói garanciával, akár másnapra kiszállítással megrendelhető itt:
DJI Mavic Air 2 vásárlás
DJI Mavic Air 2 Fly More Combo vásárlás
5 hozzászólás

Direktor

4 éve, 4 napja

Végre jó repcsi lett ebből is. Kamera minőségben szinte már a Pro, de az ilyen olyan spórolások miatt mégis olcsó(bb). Nem lett rossz, na.

válasz erre

Újfiú

4 éve, 4 napja

Nekem tetszik ez a dizájnirány egyébként, már meg is szoktam. Nem mondom, az előző Air tényleg nagyon klasszul nézett ki, de ez az egységesítés jópofa. Jó gép lett, jó áron.

válasz erre

rami89

4 éve, 4 napja

Nekem ő már drága, de nagyon szeretnék egy ilyet idővel. Most Minim van, imádom azt is, de ez azért egy komoly lépés lenne. mosolygó smiley

válasz erre

Repülős

4 éve, 4 napja

Végül sokkal jobb gép lett, mint amire számítottam egyébként. És ha azt nézem hogy az elsőnek mennyi az utolsó ára, és mennyivel kevesebbet tud... Nagyon jól fejlődött.

válasz erre

Bandita

4 éve, 5 napja

Azt hittem, itt már sosem lesz róla teszt. mosolygó smiley De látom, hozza a formát, megint király cuccot alkotott a DJI. mosolygó smiley Mindenesetre én most megvárom az FPV-t. kacsintó smiley

válasz erre