Drónos tartalomgyártás - 1. rész: közösségi média, mint ugródeszka

2020. február 29.
47.4121
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
WickedSick profilja, adatai
WickedSick
Tartalmat gyártani mindig egy élmény. A kreatív munkák esetében megvan az a különleges plusz, miáltal egy plusz dimenziót kapnak, ez pedig a monoton munkák esetében nincsenek jelen. Persze vannak nehézségei is annak, ha valaki ilyen területen mozogna, viszont kétségtelen, hogy kreatív munkát végezni egy fantasztikus dolog, hiszen az alkotó kiélheti magát, legyen szó bármiről: író, filmes, grafikus, vagy esetleg drónvideós. Azonban gyorsan rohanó világunkban joggal merül fel a kérdés, hogy mégis melyik közösségi platform tud lenni a legideálisabb ahhoz, hogy munkáinkat a publikum elé tárjuk, és ami még fontosabb: hogyan érdemes megközelíteni a tartalomgyártást?


Szögezzük le már most az elején: nem azt fogjuk kitárgyalni, hogy hogyan érdemes magánvállalkozást kiépíteni a drónvideózásból. Az indok egyszerű: ha egy ilyen cikk megfogalmazásának állnánk neki, az nagy valószínűséggel több mint megosztó lenne, teljesen jogosan egyébként. Egy orbitális hosszúságú cikksorozat sem lenne elég ahhoz, hogy egy biznisz beindítását lehessen részletezni, főleg azért, mert általában egy magánvállalkozás mindenkinél eltérő módon lendül fel.

Mi inkább a tartalomgyártásra, a portfólió kiépítésére, ha úgy tetszik "alapozásra" szeretnénk fektetni a hangsúlyt az alábbi írásban. Ez a portfólió építés lehet akár szimplán szórakozás, hobbi jelleggel, de akár arra is alkalmas lehet, hogy a későbbiekben valami nagyobb dologgá nőjje ki magát az egész. Bárhogyan is, ha van egy ütős felhozatalunk drónos anyagokból, az már egy jó kiindulópont lehet.

Bár sablonszövegnek hangozhat, de rengeteg igazság van benne: csak a pénzért nem érdemes belevágni valamibe. Ha nincs mögötte szenvedély, elhivatottság, akkor mit sem ér az egész. Igaz ez a programozásra, az írásra, illetve jelen cikkünk témájára is, a drónvideózásra. A kreatív munkák átka, hogy rengeteg akadályba ütközik az ember, sokszor érezhetjük azt egy hibázás nyomán, hogy inkább feladnánk az egészet, viszont ha a mentalitásunkat megtámogatja a passzió, akkor az segít átlendülni ezeket a holtpontokon.

Szenvedély nélkül mit sem ér az egész, legyen szó bármilyen hobbiról

Szenvedély nélkül mit sem ér az egész, legyen szó bármilyen hobbiról


Mi kell a drónos tartalomgyártáshoz? Most kapaszkodjon meg mindenki: egy drón. Erre nem számított senki, mi? Na jó, egy számítógép vagy egy laptop sem árt. Ez lehet vagy alsókategóriás, ha nagyon szűkös a pénztárcánk, de hosszútávon elengedhetetlen lesz a fejlesztés. Ha tehetitek, és tényleg komolyan gondoljátok a tartalomgyártást, akkor érdemes a középkategóriától indulni, ugyanis az utómunkákhoz kelleni fog az erőtöbblet - erről majd később.

Továbbá érdemes YouTube-on kutakodni újabb és újabb tutorial videók iránt, ha ötletre van szükségünk, no meg persze a Dronerz magazin hasábjain is rendre előrukkolunk tippekkel, trükkökel, tanácsokkal, amik hasznosak lehetnek számotokra ezen az úton.

Megvan tehát a drónunk és a munkaállomásunk - ezek előtt érdemes azonban elhatározni, hogy a drónos tartalomgyártáson belül mi az a téma, ami minket igazából mozgat. Persze az sem gond, ha az eszközök megléte után kezdünk kísérletezgetni, könnyen meglehet, hogy evés közben jön meg az étvágy, azaz drónozva találjuk ki, hogy mely szegmensben szeretnénk mozogni. Itt ki lehet indulni az esküvői videóktól kezdve, a tájvideózáson keresztül, az események rögzítéséig bezárólag bármeddig.

Egy középkategóriás gépben érdemes minimum gondolkozni az utómunkákhoz

Egy középkategóriás gépben érdemes minimum gondolkozni az utómunkákhoz


Ha ezt is kitaláltuk, akkor következhet a tényleges munka része, azaz a pilóta kimegy a drónjával, és videózgat. Fontos, hogy mindenképp tartsuk be a drónozásra vonatkozó törvényeket, és azoknak megfelelően repkedjünk. A "minden kezdet nehéz" mondás sokkal több valóságtartalommal rendelkezik, mint ahogyan azt a Coelho-imitátorok szeretik lózungként bedobni, és érdemes is már a pályánk elején felkészülni rá, hogy nem lesz fáklyásmenet a tanulási görbe.

Sokszor hibázni fogunk, rengeteg rossz tartalmat fogunk előállítani, de itt is fontos megérteni, hogy ez abszolút természetes. Hibáinkból tanulunk, a rossz tartalmak hibáit elemezve, a következő anyagnál már javítva fejlődünk, éppen ezért rengeteg időbefektetést igényel a szakma elsajátítása. Létezik egy olyan elmélet, miszerint ahhoz, hogy elsajátítsunk egy új szegmenst, ahhoz 10 ezer órát kell beleölnünk annak gyakorlásába - ezzel csak egyetérteni tudunk.

Különösen jó, ha megmutatjuk másoknak a felvételeinket, lévén a konstruktív kritika különösen hasznos tud lenni (bár ennek kapcsán sokan megfeledkeznek, hogy elengedhetetlen az alázat, és nem szabad sértésnek venni más véleményét), ám itt jön egy igen komoly vízválasztó: hogyan érdemes ezt csinálni? Mutassam meg egy ismerősömnek az anyagomat, vagy töltsem fel az internetre?

Jó, ha van a társaságunkban olyan, akinek ki tudjuk kérni a véleményét

Jó, ha van a társaságunkban olyan, akinek ki tudjuk kérni a véleményét


Mindkettő mellett szólnak pro és kontra érvek. Az első opciót, miszerint ismerősnek prezentáljuk a művünket, szinte minden esetben tudjuk ajánlani, viszont igyekezzünk olyan embernek bemutatni a munkánkat, aki nem elfogult velünk szemben, és tényleg hasznos tanácsokkal tud szolgálni. Az különösen pazar, ha egy, a drónozásban jártas személy véleményét kérhetjük ki, bár tudjuk jól, hogy egy ilyen egyén nem mindenki társaságában található meg.

Itt jön képbe az internet, mint olyan. Közösségi médiák, fórumok sora áll rendelkezésre, de elég nagy zavart okozhat az erőben, hogy több választék is van. Instagram, TikTok, Facebook, YouTube, Twitter, LinkedIn, és egy sor másik felület található meg manapság, és nehéz elszeparálni egy laikus számára, hogy vajon melyik miféle előnyökkel és hátrányokkal rendelkezik.

Evezzünk azon vizekre, hogy szeretnénk ebből a tartalomgyártásból egy komolyabb üzletet felépíteni. Ahogy mondtuk, nem fogunk rátérni a vállalkozás kiépítésének részleteire, de abba mindenképp érdemes belegondolni, hogy mely platformok a legideálisabbak ehhez. Talán nem lepünk meg senkit, hogy itt is érvényes az, mint ami az élet legtöbb területén, miszerint minél több lábon állunk, annál ütőképesebbek lehetünk.

Hatalmas jelentősége van napjainkban a közösségi médiának, kiváló ugródeszka lehet a pályánk elindításához

Hatalmas jelentősége van napjainkban a közösségi médiának, kiváló ugródeszka lehet a pályánk elindításához


Ha van egy szép, letisztult honlapunk, akkor az egy tökéletes bázis lehet mindenhez, amit csinálunk. Itt nem feltétlenül kell kapásból epikus, hardcore programozásra asszociálni (bár ha tényleg minőségi weblapot szeretnénk, akkor nem árt hozzá egy-két nyelv ismerete), akár ingyenes honlapszerkesztők révén is megalkothatunk egy oldalt, ám ha erre vetemedünk, akkor mindenképp érdemes előfizetni arra a szolgáltatásra, melynek köszönhetően az URL-címben nem figyel ott a szolgáltató neve - hiszen ha ott fityeg a linkben, akkor az mindenféle érzést kelthet másokban, csak éppen professzionalizmust nem.

Emellett érdemes egy Instagram oldalt is beröffenteni, sőt mi több, ennek szépsége, hogy mára ki is tudja váltani az Instagram a honlap meglétét. Minden adott egy fotósnak, videósnak: tartalmait szép, rendezett módon tudja posztolni, könnyen elérheti az érdeklődőket, a Történet funkció jóvoltából pedig folyamatosan releváns tud maradni a felhasználó.

A Facebook oldal is ideális, hiszen még mindig nagyon erős tud lenni az oldalak követhetősége miatt. Folyamatosan kommunikálni tudunk akár írásos formában is a közönségünkkel, illetve ide is kimehetnek a posztok, amik Instagramra. Talán már mondanunk sem kell, de ezeken felül a YouTube csatorna is kardinális jelentőséggel bír. Bár elengedhető tud lenni ezek közül több is, dolgozhatunk mindössze egy platformon, viszont az elérés maximalizálása érdekében javallott mindenhol ott lenni.

A Dronerz Instagramot követed? Bizony, ott is jelen vagyunk!

A Dronerz Instagramot követed? Bizony, ott is jelen vagyunk!


Sőt, még nagyobb aduász, ha ezeket a platformokat összeköttetésben tartjuk: törekedjünk rá, hogy minden platformon reklámozzuk ésszerű keretek között a többi elérhetőségünket, tereljük át őket okos marketingtrükkökkel, anélkül, hogy - és most idézzünk egy klasszikust - "fullba nyomnánk a kretént".

De hogy ezt hogyan lehet elérni? Valamint a TikTok, a LinkedIn és a Twitter milyen szerepet játszik ebben az egészben? Mi a helyzet az utómunkával? Hogyan érdemes hirdetni magunkat, eljuttatni magunkat a potenciális érdeklődőkhöz? Milyen gyakran érdemes tartalmat előállítani? Ezek azok a kérdések, amelyek eme cikksorozatunk második részében kerülnek terítékre.

Egy hét múlva folytatjuk, addig is viszont emésszétek a fentebb írtakat, és reméljük, hogy sikerült néhányótokban felébreszteni a kreatív szellemet, a tartalomgyártási ambíciókat és az alkotói vágyat. Végső soron ugyanis ez a célunk, hogy minél többen alkossatok és bontakozzatok ki.
6 hozzászólás

Direktor

4 éve, 5 hónapja és 1 napja

Ez egy jó sorozat lesz! mosolygó smiley

válasz erre

Bandita

4 éve, 5 hónapja és 3 napja

Engem annyira nem érint a téma, de nagyon érdekes és olvasmányos anyag lett!

válasz erre

Ronalddo

4 éve, 5 hónapja és 4 napja

Igazán király cikksorozatnak nézünk elébe, úgy érzem.

válasz erre

Újfiú

4 éve, 5 hónapja és 4 napja

Hasznos cikk, nagyon. Instagram oldalon már én is gondolkodtam, de még nem érzem magam elég jónak hogy képeket osszak ott meg.

válasz erre

Repülős

4 éve, 5 hónapja és 4 napja

Nagyon köszönöm ezt a cikket és várom a folytatásokat is! mosolygó smiley

válasz erre

rami89

4 éve, 5 hónapja és 5 napja

Nagyszerű cikk! Köszönjük!

válasz erre