Drónos tartalomgyártás - 3. rész: az utómunka varázslata

2020. március 14.
43.7551
WickedSick profilja, adatai
WickedSick
Elérkeztünk hát drónos tartalomgyártó cikksorozatunk utolsó fejezetéhez. Az első felvonásban átrágtuk magunkat az induláson, hogy mégis hogyan érdemes nekiállni a tartalomgyártásnak, a másodikban óriási hangsúlyt fektettünk arra, hogy mégis milyen kardinális erővel bír a közösségi média ebben az egészben, végezetül pedig talán a leggyakorlatiasabb résszel készültünk. Vegyük sorra az utómunka procedúráját!


Fontos leszögezni, hogy ez a cikk nem a profiknak szól. Ha te már évek óta készíted a minőségibbnél minőségibb anyagokat a repcsiddel, akkor nagy valószínűséggel számodra nem lesz hasznos az alant összefoglaltak, mivelhogy mi inkább most a kezdő szcénának szeretnénk segítséget nyújtani.

Ebből kifolyólag tényleg az alapokra fogunk kitekinteni, kvázi adni egy kiindulópontot, ahonnan aztán autodidakta módon tovább tudnak fejlődni a lelkes tartalomgyártók. Ez a cikk ahhoz lesz kiváló platform, hogy kellő útmutatást kapjon egy újonc a rajtban, majd ezeket kipróbálva el tudja dönteni, hogy érdekli-e egyébként ez a világ.

A videóvágó alkalmazás, mint olyan, esszenciális eleme a komplett utómunkának. Mondhatnánk úgy is, hogy a vágóasztalon születik meg a varázslat, minden fontosabb változtatást itt eszközölhetünk, sőt még egy titkot is megsúgunk: még egy botrányosan rossz felvételt is meg lehet itt menteni.

Varázsolni lehet a vágóasztalon, akár még egy rosszul sikerült anyagot is megmenthetünk

Varázsolni lehet a vágóasztalon, akár még egy rosszul sikerült anyagot is megmenthetünk


Persze ezzel még véletlenül sem arra akarunk ösztökélni bárkit is, hogy nyugodtan el lehet lazázni a videózás részét a dolognak. Ha ütős tartalomgyártók akarunk lenni, akkor igenis bele kell fektetni 100%-ot a munka minden egyes részébe, hiszen mégiscsak minőséget akarunk letenni az asztalra, nemdebár?

Ha viszont mégis úgy adódik, hogy a kezünk ügyébe akad egy gyengébb minőségű felvétel, viszont látjuk benne a lehetőséget és érezzük, hogy ezzel még lehet csodát művelni, akkor vágóasztalra vele, és kezdődhet az operáció! No de melyik videóvágó szoftverhez nyúljon egy kezdő?

A Blender, a DaVinci Resolve korrekt kezdésnek bizonyulhat (bár utóbbi esetében a teljes csomagért már fizetni kell), viszont ha nem sajnáljuk a fizetős szoftverektől sem a pénzünket, mert úgy érezzük, hogy hosszútávon is szeretnénk ezzel foglalkozni, akkor az Adobe Premier Pro, a Sony Vegas Pro, illetve a Final Cut Pro X is remek választásnak bizonyulhat.

Kezdésnek a Blender nem rossz választás, ha ingyenes szoftverben gondolkozunk

Kezdésnek a Blender nem rossz választás, ha ingyenes szoftverben gondolkozunk


Eleinte nem nagyon érdemes különösebben válogatni, videókat nézegetni, hogy melyik a legszimpatikusabb, hiszen nagyon gyorsan összezavarodhatunk, így nem árt letenni az egyik mellett a voksunkat, majd elkezdeni azt tanulgatni. A későbbiekben aztán javallott újabb vágóplatformokat is kitanulni, lévén mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai - ezt most nem fogjuk részletezni, hiszen egy külön cikket megérne csak ez a téma.

Szóval van egy vágóeszközünk, illetve a kezünk ügyében vannak a felvételek, amiket a drónunkkal készítettünk? Hogyan tovább? Nos, ahogyan azt már az első részben is említettük, evés közben jön meg az étvágy, avagy bedobhatnánk egy olyan, elsőre értelmetlennek tűnő, ám igen sok valóságtartalmat hordozó mondatot is, miszerint addig nem vágtunk videót, amíg nem vágtunk.

Mit értünk ez alatt? Ugorjunk neki bátran, játszadozzunk a lehetőségeinkkel. Hogy rosszak lesznek-e az első vágásaink? Nagy valószínűséggel. Összefüggéstelen lesz a végeredmény, nemigen lesz az egész mögött koncepció, a minőség is gyenge lesz, de ez teljesen rendben van. Eztekből a munkáinkból tanulunk, fejlődünk.

Akár könyvekből is tanulhatunk egy-két praktikát a vágásról

Akár könyvekből is tanulhatunk egy-két praktikát a vágásról


A legtöbbet továbbá úgy lehet fejlődni, ha mindig felmerülnek ötletek, megoldások, amiket szeretnénk beiktatni a videónkba, viszont nem tudjuk, hogy kell ezeket megvalósítani. Ilyenkor érdemes előhívni korunk nagy vívmányát, az internetet, ahol számtalan segítséget találunk mindenféle technika kivitelezéséhez.

Hogy mennyi időt fog igénybe venni, amíg a mestereivé válunk a vágóeszköznek? Nos ez az a kérdés, amin ha különösebben agyalunk, akkor nem feltétlenül nekünk való ez a szakma. Leginkább akkor leszünk eredményesek, ha valóban szenvedéllyel csináljuk az egészet, ha tényleg érdekel a vágás, és kvázi szenvedéllyel tudunk foglalkozni vele.

Ez segít majd minket át az akadályokon, ennek a mentalitásnak köszönhetően nem fogjuk feladni az egyes zűröknél, ami meg abszolút nagy fegyvertény. Értelemszerűen ott van az a réteg is, akik habár nem rendelkeznek olyan mérhetetlen passzióval a szakma iránt, de mégis szeretik a kihívásokat, nem adják fel - nem kizárt, hogy ők is sikeresek lesznek.

A színkorrekció, a jó vágási technikák, a pazar átmenetek, a zenére vágás, a jó zeneválasztás, hovatovább a kiváló témaválasztás mind-mind kulcsfontosságú lesz a jó videó elkészültéhez. Érdemes folyamatosan inspirálódni a neten fellelhető videókból, akár azzal is próbálkozhatunk, hogy igyekezzünk azokra hajazó anyagokat készíteni, ám ez esetben fontos, hogy ne igen rakjuk ki ezeket a szárnybontogatásokat az internetre, lévén plágiumnak minősülhet, ha tényleg akkora a hasonlóság.

Ugye, mennyit számít a pazar színkorrekció?

Ugye, mennyit számít a pazar színkorrekció?


A Photoshop egy igen hasznos társ lehet az utunkon, mivelhogy a drónfotók utómunkázását itt tudjuk nagyon ütősen megszerkeszteni. Persze megannyi más remek képszerkesztő program is akad, de mivel ez tekinthető a legmainstreamebbnek, talán ehhez lelni fel a legtöbb útmutatót a neten, így mi is ezt ajánljuk.

Hogy miért nem megyünk bele a részletekbe, osztunk meg mi magunk technikákat, amik kellhetnek az alapokhoz? Nos, az egy egészen másik cikk témája lehetne, amit nem kizárt, hogy hamarosan megejtünk, de azt is meg kell érteni, hogy annyiféle lehetőség rejlik ezekben a szoftverekben, hogy borzasztóan sokat lehetne róluk írni, még akkor is, ha csak az alapokra ugrunk rá.

Mi sokkal inkább a kezdéshez való mentalitás kiépítésére akartuk kihegyezni ezt a cikksorozatot, miközben próbáltunk minél jobban gyakorlati témákra is ráfeküdni, mint például az előző részben tárgyalt közösségi média. A cél legfőképp az volt, hogy felébresszük a legtöbbetekben ott rejlő alkotói szándékot, és adjunk egy kezdőlökést, amire sokaknak szüksége van.

A Photoshop is hasznos társ lesz!

A Photoshop is hasznos társ lesz!


Csak ösztönözni tudunk továbbá mindenkit arra, hogy csatlakozzon a Dronerz közösséghez, hiszen elképesztő mértékű segítséget nyújthat az is, ha minket inspiráló, velünk azonos érdeklődésű emberekkel vesszük magunkat körbe. Instagramon, Facebookon és egyéb közösségi oldalakon is javallott ilyen egyéneket követni.

Végül, de nem utolsó sorban, egy apróbb tanácsot szeretnénk még a batyutokba helyezni, ami szintén sablonnak hangozhat, de talán mostanra rájöttetek, hogy ilyen mondatokat csak akkor dobunk be, ha azoknak tényleg tulajdonítunk bármiféle értelmet: apróbb célokat tűzzetek ki magatoknak, mindig bébilépésekben haladjatok, de azért közben lebegjen a szemetek előtt egy hosszútávú, elérni kívánt mérföldkő is.

Ha helyesen adaptáljátok ezt a mentalitást, miközben ott dolgozik bennetek a passzió, no meg persze rengeteget gyakoroltok akkor egyenes az út a sikerhez. Ez a három összetevő számít leginkább, viszont ha megvannak, akkor senki nem fog az utatokba állni. Reméljük, sokan vágtok bele a tartalomgyártás gyönyörű világába, és velünk tartotok ezen az úton!
5 hozzászólás

Ronalddo

1 hete és 6 napja

Ez lett az új kedvenc sorozatom. Kár hogy vége is.

válasz erre

Bandita

2 hete és 3 napja

Én csak repkedek, meg fotózgatok magamnak egyelőre...

válasz erre

Direktor

2 hete és 4 napja

Azt hittem, lesznek még részek!

válasz erre

Repülős

2 hete és 4 napja

Jó lenne egy kis gyorstalpaló is, mit hogyan kell photoshopban mert én nagyon hülye vagyok hozzá!

válasz erre

Újfiú

2 hete és 4 napja

Photoshop alap, régen én Gimpet próbáltam de ég és föld.

válasz erre