Így keress pénzt a drónozással - 1. rész

2020. október 24.
61.5031
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
WickedSick profilja, adatai
WickedSick
Nagy úr a pénz, gyakorlatilag életünk egyik fő mozgatórugójáról beszélünk. Mindenki szeretné a lehető legkisebb idő- és erőbefektetéssel elérni, hogy minél többet és többet keressen. Mivel alapvetően minket azok olvasnak, akik legalább egy minimális mértékben kötődnek a drónokhoz, így úgy határoztunk, hogy ezzel kapcsolatosan írunk egy cikket. Hogyan lehet pénzszerzésre haszálni a drónunkat? Milyen lehetőségeink vannak? Az alábbiakban összegezzük a felmerült ötleteinket, viszont ha nektek is van egy-két ideátok, ne felejtsétek el azokat bedobni a kommentszekciónkba. Most pedig lássuk, miket írtunk fel!


Egy fontos dolgot még leszögeznénk, mielőtt továbbmegyünk, miszerint eme cikksorozatot több részesre tervezzük. A továbbiakban tervezünk foglalkozni a drónos "pénzcsinálás" egyéb fortélyaival, adunk még ötleteket, egy-két tippel-trükkel, valamint konkrét információkkal, linkekkel is ellátunk titeket. Nem azt mondjuk, hogy eme cikksorozatunk elolvasása után mindenki leakasztja a félmilliád forintot két héten belül, mi sokkal inkább csak rá szeretnénk vezetni titeket, hogy mik azok a módok, amik alapján el lehet indulni az úton, hátha még nem gondoltatok az alábbiakra.

Az alábbiak egy részéhez érdemes vállalkozásba kezdeni - legegyszerűbb és leggyorsabb a KATA -, de több lehetőség van, amit magánemberként is el lehet végezni, akár egyszeri megbízási szerződéssel.

Stockvideók értékesítése

Most, hogy meg is kezdtük a pontjaink sorolását egy ilyen csodálatosan szép angol/magyar kifejezéssel, járjuk is körbe, hogy miről van szó. A stockvideók azok a felvételek, amiket a különböző fotográfusok és operatőrök készítenek, kiraknak belőle egy demót az internetre, majd egy bizonyos összeg ellenében megvásárolhatja azt az adott érdeklődő.

Ennek a szépsége pont az, hogy sosem tudni, kinek kellhet egy felvételünk. Tegyük fel: kint járunk Tokióban, a szükséges engedélyek megszerzése után pedig reptetjük egy kicsit a drónunkat, csodálatos látképeket forgatunk a városról. Szépen megutómunkázzuk (vagy akár otthagyjuk nyersen, ha nem igényli), és feltesszük a megfelelő fórumokra, hogy aztán várjuk, hátha akad érdeklődő.

A stockvideókban az a legszebb, hogy sosem tudni, ki csap le rá

A stockvideókban az a legszebb, hogy sosem tudni, ki csap le rá


És itt jön képbe a szerencsefaktor, mert lehet, hogy pont egy olyan ügyféllel sodor minket össze a sors, aki mondjuk egy nagyobb költségvetésű filmhez keres stockvideót. Mert félreértés ne legyen, még Hollywoodban is sokszor használnak megvásárolt stockvideókat, sőt mi több, még a magyar filmek esetében is találni olykor ilyeneket.

Hová érdemes publikálni ezeket a stockvideókat? Nos, kapásból felmerül a YouTube, mint opció, hiszen ez van leginkább szem előtt, ugyanakkor a Shutterstock, a Pond5, a Getty Images, valamint a Pixabay egyaránt hasznos társ lehet az értékesítési procedúrában. Nyilván minél több és tartalmat állítunk elő és helyezünk közszemlére, annál nagyobb esélyünk van rá, hogy szép summát akasztunk le a projektből!

Koncerteken, rendezvényeken forgatás

Van egy trükk a tarsolyunkban, amit most megosztunk az olvasóinkkal, hátha sikerül hasznosítanotok a jövőben. A sporteseményeken, a rendezvényeken gyakorta van szükség drónos snittekre, viszont természetesen ezt ne úgy hozzátok össze, hogy kérdezés nélkül beszáguldoztok a tömegbe a Mavic-etekkel, hanem érdemes előre leszervezni a dolgot.

Használjuk ki az internet szépségeit, csekkoljuk le, hogy a közelben merrefelé lesznek események, amiken elkélhetnek a drónos forgatások. Ebből a szempontból a Facebook is kivételesen hasznos, hiszen rengeteg event ott kapja a legnagyobb hírverést, főleg ha kisebb megmozdulásokról van szó. Ilyenkor nézzünk utána, ki szervezi az eseményt, és dobjunk neki egy privát üzenetet.

Amikor a buli és a munka találkozik

Amikor a buli és a munka találkozik


És most jön a tippünk: amikor megfogalmazzátok az első levelet, akkor ajánljátok fel a "speciális kedvezményeteket", miszerint ha igény van a munkátokra, akkor az első kollaborációtok keretein belül X százalékos kedvezményt kínáltok. Miért is jó ez? Mert ezzel már eleve azt sugalljátok, hogy a továbbiakban is rendelkezésre álltok, ha drónos felvételekre van szükség, illetve máris bebiztosítottátok magatokat, hiszen ha legközelebb is felkérnek, akkor már tudják, hogy milyen árszabással dolgoztok.

Ezt persze csak és kizárólag akkor ajánljuk, ha tényleg tapasztalt drónpilóták vagytok, illetve nem árt letenni az asztalra egy erős portfóliót, amit lehet mutogatni ilyenkor az ügyfeleknek. Nem a másik fél átverése a cél, hanem annak meggyőzése, hogy te vagy a legjobb jelölt egy ilyen feladatra!

Sokan nem bíznak magukban annyira, hogy megkeressenek egy nagyobb rendezvényt, ilyenkor érdemes akár egy falunappal, vagy kisebb rendezvénnyel kezdeni, az eredmény nem fog elmaradni!

Fotós, videós biznisz kiépítése

Korábban már foglalkoztunk masszívan a tartalomgyártás rejtelmeivel, azonban akkor főleg az online drónos kontent kiépítésére helyeztük a hangsúlyt. Ebben a pontban ismételten megpendítjük az ott taglaltakat, miszerint a közösségi média ereje olyan erős manapság, hogy egy fotós biznisz kiépítése nemhogy nem lehetetlen, de simán elérhető cél!

Nyilván nem könnyű, mert hatalmas a szórás, manapság boldog-boldogtalan fotózik, azonban ha jól marketingeljük magunkat, akkor máris ott van az interneten egy olyan portfólió, ami nyomán egyszerűbben érnek el minket azok, akiknek szüksége van a szolgáltatásunkra. Sőt, a helyi újságokban is hirdethetjük magunkat, így azokat is elérjük, akik nem az interneten tájékozódnak.

Esküvői drónosként is bevonulhatsz a köztudatba!

Esküvői drónosként is bevonulhatsz a köztudatba!


Arra most külön nem térnénk ki, hogy hogyan érdemes kiépíteni a közösségi médiás jelenlétet, hiszen a tartalomgyártós cikksorozatunkban bővebben kitértünk erre. Ha látják az emberek, hogy miféle tartalmat tudunk szolgáltatni, és az ténylegesen minőségi, akkor kapva kapni fognak az alkalmon, hogy felkérjenek.

Azonban ne vitassuk el a tényt, hogy ehhez ténylegesen jó kontentet kell előállítanunk, nem úgy megy az, hogy veszünk egy drónt, két napra rá pedig ott figyel mindenhol a "Photography" oldalunk. Alázat és türelem kell hozzá, a későbbiekben pedig minden egyes belefektetett fillér vissza fog térülni.

Magánvállalkozás a légi megfigyelésben

A végére hagytuk azt, ami a legnehezebb az összes közül, és vélhetően már a "magánvállalkozás" szócskánál elriasztottuk az olvasók java részét. Valljuk be, joggal, hiszen amikor az ember kitalálja, hogy szeretne pénzt csinálni valamiből, akkor nem az az első gondolata, hogy kapásból céget nyit vagy magánvállalkozásba kezd.

A légi megfigyelés napjainkban óriási szerepet játszik, lévén a drónok olyan magasságból képesek felmérni az egyes terepeket, hogy az kapásból kecsegtetővé válik az ügyfelek számára. Ehhez viszont több dolog szükséges, hogy ebből pénzt tudjunk termelni, kezdetnek például ismét kell egy olyan portfólió, ami kellően erős ahhoz, hogy már ránézésre meggyőzzük vele az embereket, hogy minőségi a produktumunk.

Nem egyszerű légi megfigyeléssel foglalkozni, de minden pénzt megér!

Nem egyszerű légi megfigyeléssel foglalkozni, de minden pénzt megér!


Ezenfelül ez az a szakma, ahol a legtöbb tapasztalattal kell rendelkeznünk. Itt már kőkemény elvárások lesznek a megrendelők részéről, és persze a szükséges engedélyek itt is kötelezőek. A légi megfigyelés, mint olyan, rengeteg területet lefed: topográfia, feltérképezés, biztonsági megfigyelés, többek között.

Ne feledjétek, a légtérengedély, a biztosítás minden esetben szükséges - előbbi magánrendezvényeken nem feltétlenül, illetve akkor sem, ha valakinek az adott területre légtérengedélye van, amit megoszt veletek. A biztosítás viszont kötelező elem, ha bármi balul sülne el, legyen kártérítési lehetőség. A biztosítás érvényessége azonban csak a légtérengedéllyel együtt megoldás!

Ezek lennének hát a mi tippjeink első körben, viszont ne feledjétek, hamarosan ismét folytatjuk, a cikksorozat második részével, amiben további tippekkel és trükkökkel szolgálunk a jövőre nézve.
4 hozzászólás

Levente

3 éve, 9 hónapja és 12 napja

Várom a folytatást!

válasz erre

Újfiú

3 éve, 9 hónapja és 13 napja

Ez jó sorozat lesz! kacsintó smiley

válasz erre

Repülős

3 éve, 9 hónapja és 13 napja

Hasznos sorozatnak ígérkezik, köszönjük! Várom a többit!

válasz erre

rami89

3 éve, 9 hónapja és 13 napja

Hát én biztos nem irogatok rá vadidegenekre. röhögő smiley

válasz erre