DJI Takyon-széria
A szemfülesek, akik a cikksorozat előző részét alaposan végigolvasták, végignézték, azoknak talán nem új ez a név, hiszen a DJI konkrétan egy videóba foglalta a Takyon-széria bemutatását a versenyzésre kihegyezett Snaillel. Ez az összefüggés nem véletlen, mivelhogy a Takyonok is valami hasonló szerepet hivatottak betölteni.
Egy olyan alaplap + chip kombóról van szó, ami a drónmotorok gyorsaságát hivatott felturbózni, mindezt olyan szintű precizitással, ami a megjelenése környékén határozottan példátlannak bizonyult, legalábbis mainstream körökben. Érdekesség viszont, hogy a Takyon-széria megannyi másfajta darabot is magába foglal, nem csak gyorsító rendszereket.
Ott van például a mindenféle időjárásra tervezett Takyon Z14120, amiben például már beépített, hangalapú riasztó is van, és itt már nem a versenydrónok vannak megcélozva, sokkal inkább az ipari felhasználás. Nagyobb távolságokra, nagyobb megbízhatósággal való repülést kínál ez a modell, ami mezőgazdászok, profi filmezés és megannyi más területen a mai napig bevált terméknek minősül.
Talán az iménti sorokban meg is indokoltuk, hogy miért nem hallani annyit a Takyonokról: vagy a drónversenyzésben, vagy az ipari területeken használják fel, amik bár óriási népszerűségnek örvendenek, ám a hobbi pilóták nem igazán érdekeltek ebben a szférában, viszont akik benne vannak ezekben a kultúrákban, azok pontosan tudják, hogy mennyire hasznos tud lenni mindmáig ez a széria.
DJI GS Pro
DJI Go 4 és DJI Fly - nagy valószínűséggel ez a két név jutna mindenki eszébe, ha bedobnánk hobbidróner körökbe, hogy mondjanak egy applikációt, ami a DJI-tól származik, és szorosan a drónokhoz kötődik. Igen ám, de ez nem fedi le a kínai gyártó komplett portfólióját, erről árulkodik többek között a GS Pro névre hallgató alkalmazás is.
Talán már kitaláltátok, hogy ez sem a hobbiszférára van lőve, sőt: annyira ipari felhasználásra készítette a GS Prót a DJI, amennyire csak lehet. Egy iPades applikációról beszélünk, aminek a segítségével a felhőben kezelhetjük a repülési adatokat, autonóm repüléseket indíthatunk és monitorozhatunk, így a munkafolyamatokat mindig kellően optimalizálni tudjuk.
Az adatokat akár a komplett csapat számára is elérhetővé tehetjük, moderálhatjuk, hogy ki tudjon beleszerkeszteni a paraméterekbe, és ki tudja csak vizslatni azokat, ezáltal pedig akármilyen munkafolyamat mellé gondosan meg tudjuk szervezni a csapatot, ki tudjuk alakítani az architektúrát.
allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
Mondanunk sem kell talán, hogy a megfelelő szegmensekben ennek is óriási hasznát veszik mindmáig, sőt, egyébként az az érdekes, hogy sokan, akik ezt az applikációt használják, azoknak fogalmuk sincs, hogy akár létezik egy Spark vagy egy Mavic. Olyannyira elszeparálható a munkásszféra, hogy sok esetben nincs átfedés, és egyik nem is tud a másik üzelmeiről, termékeiről.
DJI CrystalSky
Manapság már megszokott, hogy vagy a kontrollerünk integrált kijelzőjén bámuljuk a történéseket, vagy esetlegesen a vezérlőre rögzített mobiltelefonunkkal követjük nyomon az eseményeket, ám nem meglepő módon még erre is van egy alternatívája a DJI-nak, csak hogy innen se maradjanak ki.
Főkét a fotózás és a videózás szerelmeseit célozták meg a CrystalSky-jal, ugyanis eme termék képében egy olyan monitorról van szó, aminek a fényereje olyan magas, hogy akár verőfényes napsütés mellett is tisztán látható a képernyő, valamint úgy hozták tető alá, hogy teljes mértékben kompatibilis legyen a DJI GO 4 applikációval.
Anélkül, hogy nagyon a számok farvizére eveznénk: a CrystalSky papíron négyszer akkora fényerőt prezentál, mint egy sima mobiltelefon képernyője, a színhűség is drasztikusan jobb, valamint találhatunk egy úgynevezett Sunlight Readability Enhancement módot, amivel valós időben dolgozhatjuk fel a rögzített képet, így masszívabb napsütés mellett is kellemes látvány tárul a szemünk elé.
allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
Ezenfelül a videó dekódolás is jóval simulékonyabban megy, tehát összességében azok, akik valós időben is szeretnének pofás látvánnyal szemezni drónozás közben, azoknak minden vágyát ki fogja elégíteni a CrystalSky. Profi körökben szintúgy megvan mai napig a közönsége, bár talán mostanra kezd eljárni felette az idő, hiszen sokszor jobb ár/érték arányban kapunk mobiltelefont, aminek szebb a kijelzője.
DJI Guidance
Lelki szemeink előtt látjuk, ahogyan az olvasó most nagyokat pislog, és azon tanakodik, hogy mégis mekkorát tüsszenthetett a cikk írója, aminek nyomán véletlenül rátenyerelt a billentyűzetre. Szó sincs arról, hogy egy kitalált termékről lenne szó, hiába alig hallottak róla, a Guidance is a DJI portfólióját képzi!
2015-ben nagy forradalomként lebegtette meg a Guidance-t a kínai vállalat, ami az akadályérzékeléssel vonta magára a kíváncsi szempárokat. Ennek köszönhetően az alapvetően akadálykerülő nélkül piacra dobott drónok lavírozni tudtak az objektumok között, anélkül, hogy akár egyszer is nekicsapódna bárminek.
A rendszer az akkori időszakhoz mérten fejlett kamerákkal, és egy szörnyen jól megírt algoritmus segítségével működik, ráadásképp akár még GPS nélkül is képes tájékozódni a Guidance, húsz méteres légmagasságból is. Az objektumérzékelés továbbá minden irányba működik, úgyhogy ezen a téren sem szenved hiányt a szisztéma.
allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
Ami pedig hab a tortán, hogy SDK-támogatással is bír a megoldás, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy nyugodtan fejleszthetnek a vállalkozó szellemiségű egyének ilyen-olyan finomságokat a Guidance-hez, ezzel még inkább kiaknázva a benne rejlő lehetőségeket. Igazi sokszínű kis darab az ipari piacon!
DJI Flame Wheel ARF Kit
Ki ne szeretett volna gyerekkorában legózni? Vagy hogy egy modernebb példával éljünk: ki ne játszott volna élete során legalább egyszer Minecrafttal? A különböző mechanikák, építmények összepakolása mindenféle formában egy izgalmas tevékenység, hát még ha az egy drónhoz kapcsolódik.
Főleg a személyre szabott drónok esetében jelenthet roppant nagy segítséget a Flame Wheel ARF Kit, ami amolyan "csináld magad" propellerváznak minősül, habár alaposak a megkötések. Túl sok variáció nincs, színben eltérő elemeket tudunk egymás mellé pattintani, de a végeredmény ugyanolyan minőségű, legfeljebb eltérő kinézetű lesz.
Ennek ellenére viszont egy bivaly erős kialakítású megoldásról van szó, ami akár a hobbidrónerek számára is kecsegtető lehet, habár ha valaki ismer más gyártókat is a DJI-on kívül, akkor nem valószínű, hogy pont ez mellett fogják letenni a voksukat, hiszen eléggé fapados, a már említett variációhiány miatt.
allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen>
Ettől függetlenül viszont érdemes azt is megjegyezni, hogy még ebben a szegmensben is kipróbálta magát egykoron a cég, igaz, nem túl sok sikerrel. Természetesen nagyon sok olyan forgatókönyv van, amiben hasznos társ a Flame Wheel ARF Kit, nem is vitás, ám széles körben nem véletlen, hogy sosem terjedt el.
Ezzel zárnánk a cikksorozatunkat, ám amit az elején már belengettünk: nem kell túl sokáig nélkülöznötök ezt a formátumot, hiszen hamarosan átevezünk más olyan gyártók portfóliójára is, amelyek szintén foglalkoztak drónnal, de mégis megannyi olyan termékük van, amik kevésbé ismertek.
Az előző két részt itt olvashatod:
Kevésbé ismert DJI termékek, amikről talán még nem hallottál - 1. rész
Kevésbé ismert DJI termékek, amikről talán még nem hallottál - 2. rész