Összegezzük: hogyan akar India globális drónos központtá válni 2030-ra?

2021. augusztus 28.
120.7921
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
WickedSick profilja, adatai
WickedSick
Tekintve, hogy a drónipar az egyik leggyorsabban fejlődő iparágnak minősül a mostani időkben, így nem is kérdéses, hogy mindenki szeretne magának egy szeletet abból a bizonyos tortából. Rengeteg szegmense van az iparnak, nagyon sok helyről próbálják kivenni a részüket a különböző cégek, ugyanakkor az eltérő szektorok dominanciaversenyén túl van még valami, ami kapcsán aktív rivalizálás folyik. A nemzetek szeretnének egyfajta globális drónos központtá avanzsálni, és megy is annak a bizonyosnak a méregetése, hogy ki tudja elérni előbb ezt a pozíciót. A napokban India jelezte szándékát, hogy ők is szeretnének ebben a szerepben tetszelegni, azonban nemcsak üres szavakkal dobálóztak, kapásból hozzácsaptak egy olyan új drónszabályzatot, amely valóban megkönnyíti az ottani pilóták életét. Lássuk is, hogy miről van szó!


A friss drónszabályok egyik kulcsfontosságú pontja, hogy jócskán megkönnyítik a különféle feldolgozási procedúrákat. Talán a magyaroknak nem kell bemutatni ezt a jelenséget, amikor az eseti légtérkérelmet is egy hónappal előre kell benyújtani, azonban azért külföldön ez sokkal barátibb volt mindig is.

India azonban ezen is szeretne enyhíteni. Több jóváhagyási réteget eltávolítottak, beleértve az egyedi engedélyszámot, az egyedi prototípus-azonosító számot, a gyártási és légialkalmassági bizonyítványt, a megfelelőségi tanúsítványt, a karbantartási tanúsítványt, az importengedélyt, a meglévő drónok elfogadását, a kezelői engedélyeket, a tanuló távoli pilóta engedélyt, a távoli pilóta oktatói jogosultságot, valamint többek között még a drón kikötői engedélyt is.

Összegezzük: hogyan akar India globális drónos központtá válni 2030-ra? - 2. kép

Mindeközben a nyomtatványok számát 25-ről ötre csökkentették, míg a rendszeres drónfenntartási díjak típusát 72-ről 4-re csökkentették. Érdemes megjegyezni azt is, hogy a díj összegét is névleges szintre csökkentették, és elválasztották a drón méretétől. Például a távoli pilóta engedélyének díja nagy drónok esetén 3000 INR-ről (kb. 12 ezer forint) 100 INR-re (400 forint) csökkent minden drónkategória esetében, és immáron 10 évig érvényes. Ugyanebben az értelemben a jogsértések maximális büntetését is 100 000 INR-re (400 ezer forint) csökkentették.

A kormány bejelentette továbbá, hogy a Digital Sky online platformot felhasználóbarát, egyablakos rendszerré alakítja, minimális emberi felületet hagyva az egészben. Eközben arra törekwsnwk, hogy szeptember vége előtt interaktív légtérképet jelenítsenek meg zöld, sárga és piros zónákkal a Digital Sky platformon. A zöld zónákban működő drónok üzemeltetéséhez nem kell engedély. A zöld zóna egy 400 láb (kb. 120 méter) függőleges távolságig terjedő légtér, valamint a sárga zónákat a repülőtér kerületétől 45 km-ről 12 km -re csökkentik.

Összegezzük: hogyan akar India globális drónos központtá válni 2030-ra? - 3. kép

Továbbá a szabadidős repülés ösztönzése érdekében a kormány megszüntette a nano-drónok, valamint a nem kereskedelmi célú mikro-drónok távoli pilótaengedély-követelményét. Hasonlóképpen, most nincs szükség biztonsági engedélyre sem a regisztráció, sem az engedély kiadása előtt.

A külföldi befektetéseket ösztönzik az indiai drónvállalatok külföldi tulajdonára vonatkozó korlátozások megszüntetésével is. A drónok behozatalát eközben a Polgári Repülési Főigazgatóság (DGCA) helyett a Külkereskedelmi Főigazgatóság fogja szabályozni, ellentétben a régi politika követelésével. Azok a kutatási és fejlesztési szervezetek, amelyek drónokat üzemeltetnek saját vagy bérelt helyiségeikben, zöld zónában, mentesülnek a típusbizonyítvány, az egyedi azonosító szám és a távoli pilótaengedély követelményei alól.

Összegezzük: hogyan akar India globális drónos központtá válni 2030-ra? - 4. kép

Továbbá az Indiában 2021. november 30-án vagy azt megelőzően jelen lévő drónoknak egyedi azonosító számot kell kiadniuk a Digital Sky platformon keresztül, feltéve, hogy rendelkeznek a GST által fizetett számlával (A GST célja a korrupció és a bevételek nélküli eladások csökkentése), és szerepelnek a DGCA által jóváhagyott drónok listájában.

A drónok lefedettsége az új indiai drónszabályok szerint szerint 300 kg-ról 500 kg-ra nőtt - ez kiterjed a dróntaxikra is. Hasonlóképpen drónos légtérfolyosókat alakítanak ki a rakományok szállítására, hogy szervezettebben menjen a légtérforgalom. Aztán a gyártók és importőrök az öntanúsítási útvonalon generálhatják drónjaik egyedi azonosítószámát a Digital Sky platformon.

Összegezzük: hogyan akar India globális drónos központtá válni 2030-ra? - 5. kép

A típusbizonyítvány kiadásához szükséges drónok tesztelését az indiai minőségtanács vagy az engedélyezett vizsgálati szervezetek végzik. Apropó, típusbizonyítvány: csak akkor lesz szükséges, ha a drónt Indiában üzemeltetik. A kizárólag exportra szánt drónok importálása és gyártása mentesül a típusbizonyítvány és az egyedi azonosítószám alól.

A szabványos működési eljárásokat (SOP) és a képzési eljárások kézikönyveit (TPM) a DGCA írja elő a Digital Sky-on, a felhasználók önellenőrzése érdekében. Nincs szükség jóváhagyásra, kivéve, ha jelentősen eltér az előírt eljárásoktól, ez pedig megint csak megkönnyíti a komplett drónozás élményét az országon belül.

Összegezzük: hogyan akar India globális drónos központtá válni 2030-ra? - 6. kép

Kiemelendő még, hogy a drónpromóciós tanácsot a kormány hozza létre a tudományos körök, az induló vállalkozások és más érdekeltek részvételével a növekedésorientált szabályozási rendszer elősegítése érdekében. Végül, de nem utolsó sorban, ami még kulcsfontosságú , hogy az olyan biztonsági funkciók, mint a "Nincs engedély, nincs felszállás" (NPNT), a valós idejű nyomkövető jelzőfény, a geofencing, és hasonló aspektusok 6 hónapos átfutási időt biztosítanak az iparágnak a megfelelés érdekében.

Ezek tehát a friss indiai drónszabályok kulcselemei, melyekkel elő akarják idézni azt, hogy 2030-ra az ország globális drónos központ legyen. Persze ezekben nem merül ki az ambíció megágyazása, az elkövetkezendő években sok munka áll még India előtt, hogy valóban ebben a szerepben tetszelegjenek, ugyanakkor kétségtelen, hogy első lépésként azért eléggé erős alapokat fektettek le. Kíváncsian várjuk, innen hogyan tovább!
jelezte szándékát, hogy ők is szeretnének ebben a szerepben tetszelegni, azonban nemcsak üres szavakkal dobálóztak, kapásból hozzácsaptak egy olyan új drónszabályzatot, amely valóban megkönnyíti az ottani pilóták életét. Lássuk is, hogy miről van szó! '>
7 hozzászólás

Direktor

2 éve, 9 hónapja és 9 napja

Ritka ambíciózus terv, de nehezen tudom elképzelni hogy ettől válnának naggyá. Alig van drón az országban...

válasz erre

Újfiú

2 éve, 9 hónapja és 17 napja

Nem látom reális célnak, de ők tudják...

válasz erre

Ronalddo

2 éve, 9 hónapja és 17 napja

Sok sikert nekik, de nehezen tudom elképzelni hogy sikerülni fog. Még normális infrastruktúrájuk sincs...

válasz erre

Chuck

2 éve, 9 hónapja és 18 napja

Kíváncsi leszek, összejön-e nekik!

válasz erre

Bandita

2 éve, 9 hónapja és 18 napja

Legalább lépnek valamerre, próbálkoznak. Nekem nagyon szimpatikus.

válasz erre

Levente

2 éve, 9 hónapja és 18 napja

Nagyon érdekes cikk! Végigolvasva, ez még talán össze is jöhet nekik. meglepett smiley

válasz erre

Repülős

2 éve, 9 hónapja és 18 napja

Okosan csináják.

válasz erre