A friss drónszabályok egyik kulcsfontosságú pontja, hogy jócskán megkönnyítik a különféle feldolgozási procedúrákat. Talán a magyaroknak nem kell bemutatni ezt a jelenséget, amikor az eseti légtérkérelmet is egy hónappal előre kell benyújtani, azonban azért külföldön ez sokkal barátibb volt mindig is.
India azonban ezen is szeretne enyhíteni. Több jóváhagyási réteget eltávolítottak, beleértve az egyedi engedélyszámot, az egyedi prototípus-azonosító számot, a gyártási és légialkalmassági bizonyítványt, a megfelelőségi tanúsítványt, a karbantartási tanúsítványt, az importengedélyt, a meglévő drónok elfogadását, a kezelői engedélyeket, a tanuló távoli pilóta engedélyt, a távoli pilóta oktatói jogosultságot, valamint többek között még a drón kikötői engedélyt is.
A kormány bejelentette továbbá, hogy a Digital Sky online platformot felhasználóbarát, egyablakos rendszerré alakítja, minimális emberi felületet hagyva az egészben. Eközben arra törekwsnwk, hogy szeptember vége előtt interaktív légtérképet jelenítsenek meg zöld, sárga és piros zónákkal a Digital Sky platformon. A zöld zónákban működő drónok üzemeltetéséhez nem kell engedély. A zöld zóna egy 400 láb (kb. 120 méter) függőleges távolságig terjedő légtér, valamint a sárga zónákat a repülőtér kerületétől 45 km-ről 12 km -re csökkentik.
A külföldi befektetéseket ösztönzik az indiai drónvállalatok külföldi tulajdonára vonatkozó korlátozások megszüntetésével is. A drónok behozatalát eközben a Polgári Repülési Főigazgatóság (DGCA) helyett a Külkereskedelmi Főigazgatóság fogja szabályozni, ellentétben a régi politika követelésével. Azok a kutatási és fejlesztési szervezetek, amelyek drónokat üzemeltetnek saját vagy bérelt helyiségeikben, zöld zónában, mentesülnek a típusbizonyítvány, az egyedi azonosító szám és a távoli pilótaengedély követelményei alól.
A drónok lefedettsége az új indiai drónszabályok szerint szerint 300 kg-ról 500 kg-ra nőtt - ez kiterjed a dróntaxikra is. Hasonlóképpen drónos légtérfolyosókat alakítanak ki a rakományok szállítására, hogy szervezettebben menjen a légtérforgalom. Aztán a gyártók és importőrök az öntanúsítási útvonalon generálhatják drónjaik egyedi azonosítószámát a Digital Sky platformon.
A szabványos működési eljárásokat (SOP) és a képzési eljárások kézikönyveit (TPM) a DGCA írja elő a Digital Sky-on, a felhasználók önellenőrzése érdekében. Nincs szükség jóváhagyásra, kivéve, ha jelentősen eltér az előírt eljárásoktól, ez pedig megint csak megkönnyíti a komplett drónozás élményét az országon belül.
Ezek tehát a friss indiai drónszabályok kulcselemei, melyekkel elő akarják idézni azt, hogy 2030-ra az ország globális drónos központ legyen. Persze ezekben nem merül ki az ambíció megágyazása, az elkövetkezendő években sok munka áll még India előtt, hogy valóban ebben a szerepben tetszelegjenek, ugyanakkor kétségtelen, hogy első lépésként azért eléggé erős alapokat fektettek le. Kíváncsian várjuk, innen hogyan tovább!