Az emiatt esetlegesen kialakult idegességre válaszul a szabályozó hatóság biztosítja a vállalatokat, hogy a módosítások nem fogják a projektek engedélyezési folyamatát megszakítani.
A változás fő pontja arra a nézőpontra összpontosít, amelyből az FAA az eVTOL járműveket a tanúsításhoz elemezni fogja, és nem feltétlenül a légi taxik és más városi légi mobilitási járművek gyártóival már lefektetett eltérő kritériumokra.
Az FAA nemrégiben kinevezett ügyvezető igazgatója, Billy Nolan vezetésével a szabályozó hatóság úgy döntött, hogy a 23. rész előírásait nem alkalmazza a kis merevszárnyú légi járművekre, ahogyan azt korábban tervezték.
Ehelyett az eVTOL-okat a szövetségi légiközlekedési szabályzat 21.17. b) pontjában meghatározott "motoros felhajtóműves" szállítóeszközként fogja tanúsítani.
Ez a különleges osztály valahol a könnyű utasszállító repülőgépek és a helikopterek között helyezkedik el - ami, hogy igazságosak legyünk, nagyjából a következő generációs légi taxik és UAM járművek működési módja lesz.