Az eseményen bemutatott saját fejlesztésű drón akár négy és fél órán át, és ha kell, 5 kilométeres magasságban képes a levegőben maradni egy feltöltéssel, ami az adott drón 18 perces normál repülési idejével gyakorlatilag összehasonlíthatatlan. Az eseményen hosszan elbeszélgettünk a Magyar Nemzeti Mentődrónpilóták Egyesülete elnökével, Máthé Gergővel, aki kiemelte, hogy mennyire nagy segítség a hidrogénmeghajtás adta szabadság az ő munkájukban, a felderítésben, kutatásban és mentésben.
Az általuk jelenleg is használt egyik drón például csak akkumulátorban cipel 10 kilogrammot és ezzel alig több mint negyed órát képes repülni, az új megoldással viszont, ahol egy hidrogéntartályt erősítenek a drónra a könnyebb súly mellett minimum tízszeresére nő a repidő. A Goldi megoldása egyébként az, hogy a hidrogén palackkal meghajtanak egy mini töltőt, ami folyamatosan adja a delejt egy viszonylag kis akkumulátornak, ez pedig hajtja a szerkezetet.
A Goldi Mobility hazai fejlesztésű hidrogéndrónja
A megoldás természetesen nem egyedi, viszont a magyar fejlesztés előnye Magyarországon a közvetlen kommunikáció és fejlesztés a célcsoporttal, ami óriási előny tud lenni. A cég tulajdonosa, Kovács Ferenc elmondta:
A technológia bevezetése akár még évekbe is telhet, a folyamat azonban elindult, így remélhetőleg mihamarabb hadrendbe állhatnak itthon is az extra funkciókkal bíró, hazai fejlesztésű hidrogéndrónok.