A kísérleti légi taxit távolról irányították, amikor szerdán a cég tesztbázisán végzett repülés közben lezuhant. Az FAA előzetes jelentése szerint sérültekről nem érkezett jelentés. A Joby az amerikai értékpapír- és tőzsdefelügyelethez benyújtott bejelentésében hozta nyilvánosságra az incidenst.
Bár a Joby hivatalosan nem fedte fel a baleset okát, a repüléskövető adatok azt mutatják, hogy a légi taxi N542AJ prototípusát a baleset idején több mint 435 km/h sebességgel hajtották - ami jóval meghaladja a repülőgép meghirdetett 322 km/h végsebességét.
A New Atlas jelentése szerint ez összhangban van az FAA tanúsítási teszteljárásaival, amelyek szerint a prototípusoknak a "soha nem meghaladható" sebesség 1,3-szorosával kell repülniük.
Érdemes megemlíteni, hogy a Joby alig néhány héttel ezelőtt megkapta az FAA különleges légialkalmassági engedélyét és az amerikai légierő légialkalmassági engedélyét egy további tesztrepülőgépre. A lezuhant prototípus a régebbi.