A UK Airprox Board brit légbiztonsági szervezet is közölt már korábban ezzel kapcsolatosan statisztikát, ám most kiderült, hogy ezeknek a java része tévesen lett közölve. Az úgynevezett pragmatikus beazonosítás lényege, hogy csak és kizárólag akkor rögzítik drónként a repülőgépet veszélyeztető objektumot, ha a repülőgép pilótája meg tudja mondani, milyen alakja volt a tárgynak, hány rotoros készülékről van szó, stb. Ha nem rendelkezik ilyen részletekkel, akkor beazonosítatlan tárgyként könyvelik el.
Konkrétan a drónok repülőgépekkel való közeli ütközéséhez kapcsolható esetek, amiket ezen módon rögzítettek, több mint 80%-ban helytelenül lettek osztályozva. 216 esetből 187-szer valójában tévesen jelölték meg a drónokat, mint a veszély forrása, például csak idén áprilisban 7 esetből 6 falsnak bizonyult.
A felülvizsgálatokat az Airprox Reality Check csapata rendelte el a kérdéses szervezettől, akik ennek nyomán a hátralévő eseteket is át fogják nézni.