A City Air Traffic Management (City-ATM) névre hallgató projekt ugyanis pontosan ezt a feladatkört hivatott ellátni, és Németországban már sikeresen lezajlott ennek első tesztje, amikor is két drón egyszerre haladt végig az előre kijelölt út mentén, természetesen mindenféle ütközés nélkül.
A pilóta nélküli repülőgépeket telemetria- és kommunikációs technológiával szerelték fel, amely lehetővé tette számukra, hogy meghatározzák helyüket és állapotukat, valamint megosszák egymással az információkat a drónok és a földi vezérlőállomás között.
A drónok folyamatos képet közvetítettek a vezérlőállomáson lévő drónüzemeltetők számára. A teszt sikeresen befejeződött, és képesek voltak kimutatni a vékony repedéseket a hídon, melynél zajlott a próba.
Mielőtt a drónok felszálltak, több lépést kellett elvégezni a City-ATM folyamat részeként. Először, a légi járművet elektronikus úton regisztrálják a felszállási távolságra és hitelesítik. E folyamat során a repülési feladatokat tervezik meg, és figyelembe veszik a térbeli korlátozásokat (geofence).
A drónok repülési útvonalai az útvonalpontok alaptervezésén alapulnak. Figyelembe veszik a repülési teljesítményt, a helyi feltételeket és az időbeli korlátokat is. A repülés előtti folyamat célja, hogy azonosítsa a potenciális konfliktusokat, mielőtt a drónok felszállnának, különösen a hosszabb, nem vizuális-látókörű (BVLOS) küldetésekre.
A vizsgálati repülések során a repülésirányítási intézethez tartozó U-Fly földi vezérlő állomást használták. A City-ATM rendszer tesztelése 2020-ig folytatódik. Más felhasználási eseteket is megvizsgálnak addig, mint például a drónok optimális alkalmazását a mentőmunkások számára.