Mint azt már múltkor is írtuk, a Flytrex már több mint 10 ezer háztartást lát el Észak-Karolina területein, azonban nem elégszik meg ennyivel. Nagyon nagy ambíciói vannak a szállítás tekintetében, és nagyon sok gondolata van arról, hogy miként is fog alakulni a drónos szféra a közeljövőben.
Bash hangsúlyozza, hogy a technológia és a műveleti technika is fontos, amelyet a környezethez, a megtett távolságokhoz, az időbeli elvárásokhoz és a drón által szállított árukhoz kell igazítani.
Példaként felhozta, hogy vannak cégek, amelyek Afrikában nagyszerű munkát végeznek, és nap mint nap életeket mentenek olyan módon, amely jól működik az ejtőernyővel ledobott orvosi ellátmányok esetében, de nem működne, ha egy burritót öt perc kéne eljuttatni a városon keresztül valakinek a hátsó kertjébe.
Amit egyébként mostanra a drónos kézbesítési tevékenység robbanásszerűvé válhatott volna, azt a jogos biztonsági aggályok mérsékelték. Az UAV-szállítási szolgáltatásokkal foglalkozó legtöbb vállalat a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) aprólékos munkával megszerzett tanúsítványa alapján működik, mivel a teljes szabályozást és infrastruktúrát még mindig nem dolgozták ki.
A Flytrex azonban gondoskodott arról, hogy részese legyen a bekövetkezett előremozdulásnak. Kezdetben megkapta az FAA engedélyét arra, hogy az NC Fayetteville-i hátsó udvarokba irányuló, igény szerinti drónos szállítást végezzen, mielőtt engedélyt kapott arra, hogy a szomszédos Raefordra és Holly Springsre kiterjessze a jelenlétét.
Bár a vállalat nem fog teljes részleteket közzétenni erről a 2021-es bővülő tevékenységről, Bash szerint a Flytrex drónjai "tucatnyi" igény szerinti szállítást végeznek az ígért ötperces határidőn belül. Ez az eredmény már régóta váratott magára egy olyan társaság számára, amely először 2017-ben kezdte meg működését az izlandi Reykjavikban.
Sőt mi több, 2018 óta szorosan együttműködik az észak-karolinai hatóságokkal és az FAA-val az amerikai szolgáltatás elindítása érdekében. Eközben Bash arra számít, hogy 2022 lesz a szélesebb körű tevékenység kirobbanásának éve, és azt mondja, hogy a Flytrex ott lesz a sűrűjében.
Az egyszerűséggel együtt jár a gyorsaság, valamint a hatékonyság is. Számításai szerint egy nagy külvárosi területen dolgozó egyetlen sofőr egy kiránduláson néhány háztartást szolgálhat ki, míg drónjai nagyjából ugyanennyi idő alatt öt-tíz szállítást végezhetnek el.
A Flytrex másik UAV-frontja, amelyen továbbra is dolgozik, a légi járművek teljes légialkalmassági tanúsításának megszerzése. Bash szerint ez az erőfeszítés sokkal nagyobb működési hatótávolságot és rugalmasságot biztosít a vállalat számára, mintha kereskedelmi drónokat használna, miközben kiterjeszti tevékenységét az Egyesült Államok piacaira.
Első blikkre talán a hazai közönség legyintene erre az egészre, mondván, hogy "mit érdekel minket az FAA?", meg hogy "hol számít a tengerentúlon történtek?". Ne feledjük el viszont azt a lényeges tényezőt, hogy nagyon sok drónos forradalom nyugatról indul, ami aztán szépen begyűrűzik az európai régiókba is.
Éppen ezért, ha ott hatalmas kirobbanásnak örvend a drónos szállítás, akkor az biztos, hogy nem fog sokáig tartani, míg Európában is hasonló módon terjed a pilóta nélküli gépekkel való szállítás. Sőt, ugyebár már Európában is sokszor élenjáró ez a szcéna, meg úgy általánosságban a világ minden pontján szépen jelen van a drónos szállítás.
Nagyon kíváncsian várjuk, hogy miként alakul az amerikai helyzet ebből a szempontból, valamint természetesen azt is árgus szemekkel figyeljük, hogy a Flytrex sorsa miként formálódik, főleg Bash nyilatkozatai alapján.
Ti mit gondoltok, milyen jövő vár erre az ágazatra? Hasonló módon optimisták vagytok, mint Bash, vagy ti esetleg másképp látjátok? Osszátok meg velünk mindenképp a véleményeteket a kommentszekcióban, és vitázzunk az állításokról!