És itt van egy igazi csattanó: a drónszolgáltatók megosztották a legnagyobb kihívásaikat, hogy mi gátolja a növekedést. Bár nem ez a legnagyobb általános kihívás, van egy olyan típusú kihívás, amelyet a drónszolgáltatók említettek, és amely évről évre nagymértékben nőtt: a képzett pilóták megtalálásának nehézsége.
Ha te drónpilóta vagy, aki munkát keres, vagy egy olyan vállalat tagja, amely üzleti tevékenységként drónokkal repül, ez jó hír. Az alábbiakban mélyebben elmerülünk abban, hogy mit kell tudni és mire számíthatunk a bevételek maximalizálása szempontjából idén:
A drónszolgáltatók bevételei trükkös dolog. Az, hogy mi számít drónszolgáltatásnak, széleskörű - vannak szállítási szolgáltatások, térképezési szolgáltatások, ellenőrzési szolgáltatások és így tovább.
Azzal a megértéssel, hogy nehéz lehet minden, széleskörű drónszolgáltatót egy dobozba illeszteni, összességében a pénzkeresés felfelé ível.
Különösen a drónok kezdeti időszakában, amikor mindenki drónnal próbált pénzt keresni, sokan voltak, akik 50 000 dollár alatt kerestek drónszolgáltatóként. Ez talán nem is olyan nagy szám egy hétvégi mellékálláshoz, de nem sok jót jelentett az életképes üzleti modelleket kiépíteni próbáló vállalatok számára.
Idén a DroneAnalyst nevű kutatócég friss adatai szerint 20 százalékpontos visszaesés volt tapasztalható az 50 000 dollár alatti éves bevételű drónszolgáltatók körében. Szerencsére a szolgáltatók közel fele (46%) évi 50 000 dollárnál többet keresett.
"Most, hogy a piac beérett, látjuk ezt a versenyfutást az alsó határ felé, és a szolgáltatók bevételei erőteljesen felfelé ívelnek" - olvasható a DroneAnalystot vezető David Benowitz bejegyzésében. Benowitz szerint ennek a váltásnak több oka is van:
Azok a cégek, amelyek nem termeltek pénzt, felmondták a szolgálatot. A dróniparban jelenleg, ha most nem keresnek pénzt, akkor a jövő nem áll jól. Itt egy természetes önszelekcióról van szó.
Növekvő üzleti és ügynökségi kiadások drónszolgáltatásokra: Ahogy egyre több drónhasználati eset bukkan fel, és a vállalatok egyre jobban megbarátkoznak a drónokkal, úgy nő a munkalehetőség.
A szolgáltatók összességében egyre nagyobbak. Néhány vállalat konszolidálódik és egyesül, ami természetesen növeli a bevételeket.
A DroneAnalyst igyekezett feltárni a drónpilóták előtt álló legnagyobb problémákat, és - bár összességében nem ez a legnagyobb probléma - van egy olyan problématípus, amely egyre gyakoribbnak tűnik: a drónszolgáltatók nem tudnak elég gyorsan képzett pilótákat felvenni.
A DroneAnalyst megvizsgálta, hogy a szolgáltatók problémái hogyan változtak az idők során, és a "pilóták megtalálási nehézségeinek megnövekedett gyakorisága" kiemelkedik. Míg 2018-ban ez csak a drónszolgáltatók mintegy 6%-ának jelentett problémát, manapság már több mint 10%-uknak.
Eközben más, korábban komoly fejfájást okozó kihívások, mint például a "nehézségek a mentességek megszerzésében" és a "lassú elfogadás az iparágak részéről" jelentősen csökkentek.
A DroneAnalyst jelentése szerint a drónszolgáltatók körében a legnagyobb problémák összességében a következők:
Korlátozott működőtőke
A BVLOS-műveleteket korlátozó szabályozás
Illegális üzemeltetők
A repülési helyszínekre vonatkozó állami és helyi korlátozások
Nehézségek a mentességek vagy engedélyek megszerzésében.
Egyértelmű, hogy az elégtelen finanszírozás és a szabályozási akadályok kombinációja még mindig a legfőbb probléma. Szerencsére a drónberuházások továbbra is növekednek, 2021-ben rekordszámú drónberuházás várható (ez a szám még lenyűgözőbben megháromszorozta a 2020-as rekordszámot). A 2022-es év is rekordokat dönthet, köszönhetően néhány igen komoly finanszírozási fordulónak idén nyáron.
És látunk néhány szilárd előrelépést a szabályozási oldalon, beleértve néhány jelentős BVLOS jóváhagyást és a Szövetségi Légügyi Hivatal Látótávolságon túli látóhatáron (BVLOS) Repülési Szabályozási Bizottság (ARC) végleges jelentésének kiadását az év elején.