Manna 2018-ban indult egy kis írországi faluban, és azóta több mint 35 millió dolláros kockázati tőkefinanszírozást gyűjtött. A vállalat Írországban azután lendült fel igazán, hogy a COVID-19 világjárvány közepette elkezdett gyógyszereket és élelmiszereket szállítani.
A Manna ma már két helyszínen szállít Írországban, ahol mintegy 45 ezer embert tud kiszolgálni, és jelenleg naponta több mint 160 szállítást végez. De míg Írországban már működik, Healy külföldre is kitekintett. Azt mondja, hogy az Egyesült Államok valójában az egyik legfontosabb piac, és íme a három legfőbb ok!
Az első pont, hogy a külvárosok kulcsfontosságúak a drónos kiszállításhoz. A drónos kézbesítéssel kapcsolatos korai, körülbelül 10 évvel ezelőtti elképzelések azt sugallták, hogy a drónos kézbesítés elsősorban a városokban fog történni.
Ezekben a környezetekben minimális volt a GPS-veszteség kockázata, kevés magas tárgy zavarta a repülést, és nem volt sok ember, aki felett aggódni kellett volna a repülés miatt. Manapság a külvárosok jelentik a drónos kézbesítés ideális helyszínét. Erős a kereslet és a jogos felhasználási esetek. Az emberek elég messze laknak a szállítási központoktól, de nem túl messze.
Ez hozzájárul ahhoz, hogy az olyan cégek, mint a Google drónos kiszállításra összpontosító testvérvállalata, a Wing, miért indította el működését Friscóban, ami egy dallasi külváros. A Wing más országokban is elindított más, külvárosi jellegű műveleteket, például egy olyan tesztet, amelynek keretében az ausztráliai Loganban található Grand Plaza Mall tetejéről közvetlenül a vásárlók otthonába vagy más üzletekbe repülnek árucikkek és élelmiszerek.
Eközben a vidéki népesség csökken (2018-ban 14%-ra csökkent a 2000-ben mért 16%-kal szemben), és az ország teljes népességének 31%-a a városi magban lakik.
A második pont: kevesebb széttagoltság. Az európai drónpolitikák nagy része sok tekintetben egységes (szemben az egyes európai országok közötti eltérésekkel), főként azért, mert az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége (EASA) számos, a drónipar körüli témát szabályoz.
De még mindig van némi széttagoltság, mivel a legtöbb országnak saját polgári légiközlekedési hivatala van, amely saját dróntörvényeket, papírmunkát vagy eljárásokat vonhat maga után. A széttagoltság pedig még a szakpolitikán is túlmutat. Healy rámutatott, hogy még a nyelvi széttagoltság is további kihívásokat jelent.
Az amerikai fogyasztók 60%-a hetente legalább egyszer rendel elvitelre vagy kiszállításra, és a Fundera szerint az amerikai fogyasztók még mindig lenyűgöző 31%-a hetente legalább kétszer használ harmadik féltől származó ételkiszállítási szolgáltatásokat.
Ráadásul egyre több amerikai alkalmazza az online ételrendelést. Valójában az online rendelés 300%-kal gyorsabban növekszik, mint a házon belüli étkezés. Eközben az olyan prominens amerikai cégek, mint az Instacart, felkészítették a vásárlókat arra, hogy 30 percen belül vagy annál rövidebb időn belül ételkiszállítást szeretnének.
És mivel az ilyen ételkiszállítási alkalmazásokat nagy számban használják, az amerikaiak már ismerik az alkalmazáson keresztül történő ételrendelés koncepcióját. Az amerikaiaknak nagyon fejlett, kiforrott ismereteik vannak az ételkiszállításról és az elvitelről - mondta Healy.
Healy elmondta, hogy 2022 harmadik negyedévére számít az Egyesült Államokban. Kezdetben csak tesztrepülések lesznek a korai alkalmazó ügyfelekkel, mind a Manna megismerése, mind a szomszédok tudatosítása és beszállásolása érdekében.
Healy szerint, ha már megvan az alkalmazásuk, könnyű lesz regisztrálni. Beteszik a hitelkártyájukat az ügyfelet, és máris indulhat a vásárlás. A Manna jelenleg a Coca Colával, a Ben & Jerry's-szel és a Samsunggal áll partnerségben, és a vállalat azt tervezi, hogy a jövőben is folytatja az említett márkák termékeinek szállítását az Egyesült Államokban.