Ezért fontos Amerikában naplózni a drónrepüléseket

2022. július 09.
63.9611
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
WickedSick profilja, adatai
WickedSick
Amerikában a repülési naplók, avagy az úgynevezett "Logbookok" már régóta nélkülözhetetlen eszközei a pilótáknak az idő és a képzés rögzítéséhez. Két célt szolgál: a jövőbeni bizonyítványok és jogosítások megszerzéséhez, valamint a naprakészség fenntartásához, hogy a szabályozó hatóságoknak megfeleljen. És bár a drónpilótázás kicsit (oké, nagyon is) más, mint a pilótás repülés, mégis érdemes drónnaplót vezetni - nem úgy, mint a hagyományos pilótáknak.


Bár alapvetően mostani cikkünk nem a magyar pilótákhoz szól, de sokkal inkább érdekességként osztjuk meg veletek az alábbiakba. Mondhatnánk úgy is, hogy most egy kicsit betekintünk a tengerentúli kulisszákra, úgyhogy gyertek velünk erre az utazásra!

Kötelesek-e az amerikai drónpilóták repülési naplót vezetni? A Part 107 szabályozás szerint repülő pilótáknak nem kötelező naplót vezetniük, de kellene - sőt, az FAA ajánlja is. Az FAA 107.7. része szerint:

A távirányítású pilóta, a tulajdonos vagy a pilóta nélküli kis légi járműrendszer repülésirányítását kezelő személy köteles kérésre az ügyintéző rendelkezésére bocsátani... Minden egyéb dokumentumot, nyilvántartást vagy jelentést, amelyet e fejezet szabályai szerint vezetni kell.


Itt van, mit jelent ez a jogi szó emberi nyelven: az FAA kérheti, hogy dokumentációt nyújtson be a pilóta bármilyen körülményekről, például arról, hogy hol repült, mennyi ideig repült, ki üzemeltette a drónt, illetve ki volt a távvezérlő pilóta (ha más volt). A pilóta által vezetett napló pedig remek módja annak, hogy ezt a dokumentációt folyamatosan vezesse.

De a Section 333 szerinti mentesség alapján repülő pilóták számára - ez az, amit a drónpilóták használtak a drónok kereskedelmi célú üzemeltetésére 2014 és 2016 között -, vagy akik az FAA COA alapján repülnek, ez valójában törvényi követelmény.

Az Egyesült Államokon kívüli országokban való repülés saját szabályokkal jár, ezért repülés előtt ellenőrizni kell a helyi szabályokat. Sőt, egyes országokban kézzel írott repülési naplót kell vezetni a repülésről - ezért kell odafigyelni az egyes kormányzati szabályokra.

Mindezek mellett a hagyományos, pilóta által vezetett repülőgépek pilótáinak naplót kell vezetniük, és ezeket a naplókat egy bizonyos módon kell kitölteniük a megfelelőség fenntartása érdekében.

Ezért fontos Amerikában naplózni a drónrepüléseket - 2. kép

4 ok, amiért érdemes drónnaplót vezetni: rengeteg oka van annak, hogy naplót vezessen a pilóta. És ezek közül soknak pénzügyi ösztönzője is van - segít pénzt megtakarítani, vagy több pénzt keresni. Íme néhány ok, amiért pénzügyileg okos dolog drónnaplót vezetni:

Munkahelyekre való felvétel: ha drónpilótaként pályázik a pilóta az állásra, a leendő munkáltatók bizonyítékot és dokumentációt akarnak a tapasztalatáról. Fellépések felvétele: ha szabadúszó drónpilóta vagy, a naplóval könnyen bizonyíthatod az ügyfeleknek, hogy mennyi tapasztalatod van.

Alacsonyabb drónbiztosítási díjakra való jogosultság: Néhány drónbiztosító társaság az Önre jellemző tényezők, többek között a tapasztalati szint alapján határozza meg a díjszabását.

Egy biztosítótársaság jellemzően nagyobb valószínűséggel kínál alacsonyabb díjat annak, akinek rengeteg repülési tapasztalata van, vagy aki folyamatosan hasonló útvonalakat repül ugyanazon a területen. Ezt a biztosítók számára könnyen bebizonyíthatja a repülési napló.

A mentességek jóváhagyása: Ha valaha is kérelmeznie kell a 107. rész szerinti mentességet (ami elengedhetetlen az egyébként illegális helyzetekben, például éjszaka vagy emberek felett történő repüléshez), szinte mindig szüksége lesz egy naplóra a korábbi repülésekről, hogy a jövőbeni repülésekre vonatkozó mentességet jóváhagyják.

Ezért fontos Amerikában naplózni a drónrepüléseket - 3. kép

Az FAA adja ki az ilyen mentességek jóváhagyását - és rengeteg papírmunkát követelnek meg hozzá. A naplók egy egyszerű papírmunkát jelentenek. Mi kerül valójában egy drónnaplóba? Oké, tehát meggyőzték a pilótát, hogy vezessen drónnaplót. De hogyan néz ki egy drónnapló, és milyen tartalom kerüljön bele?

Nincs egyértelmű szabály arra vonatkozóan, hogy mi mindennek kell bekerülnie egy drónnaplóba, de meg kell fontolni a dokumentálást. A repülés dátuma és időpontja: figyelembe kell venni a napszakok közötti különbségeket (pl. a nyáron este 6 órakor végzett repülés másképp nézhet ki, mint a télen este 6 órakor végzett repülés).

A repülés hossza: feltétlenül meg kell adni a repüléssel, lebegéssel és felszállással/leszállással töltött időt, mivel az itt mutatkozó különbségek befolyásolhatják az akkumulátor élettartamát és a repülési időt.

A repülés helye: jegyezze fel, hogy ellenőrzött légtérben repült-e (és ha igen, jegyezze fel a dokumentációt, például a LAANC jóváhagyásokat), volt-e a közelben TFR vagy a repülést befolyásoló TFR stb.

Információk a repült repülőgépekről: Jegyezze fel az esetleges rendellenes körülményeket, mint például az üzembe helyezés, az akkumulátor élettartama, a szükséges cserealkatrészek stb.

Nézd nagyban ezt a videót!




Dokumentálnia kell a pilótának, hogy hány repülést hajtott végre az adott légi járművel. Ha a drón hasznos terhet szállított, fel kell jegyeznie a pilótának, hogy mit szállított, és a részleteket, például a súlyt.

Információk a pilótáról: ha rajtad kívül valaki más repült, jegyezd fel a repülési éveit, nevét, jogosítványának adatait. A repülés körülményei: dokumentálni kell az időjárást, a fényviszonyokat, a közelben tartózkodó embereket stb. Keményen esett az eső, vagy csak enyhe köd volt? Szellő fújt, vagy a repülés erős szélben történt?

A papír előnyösebb lehet a digitálisnál. Nem kell naplózással foglalkozni, nem kell akkumulátorokat tölteni, nem kell aggódni, hogy ellopják az adatplat, nem kell aggódni, hogy nincs mobilkapcsolat stb. Ráadásul a kézzel történő írást hatékonyabbnak találhatják egyesek, mint a gépelést.
5 hozzászólás

Chuck

1 éve, 3 hónapja és 21 napja

Végülis van benne logika egyébként, de rohadt macerás azért. Hobbiszférában mindenképp.

válasz erre

Bandita

1 éve, 3 hónapja és 21 napja

Nálunk senki nem töltögetne semmit.

válasz erre

Repülős

1 éve, 3 hónapja és 22 napja

Kemény hogy befoolyással van a melóra!

válasz erre

Ronalddo

1 éve, 3 hónapja és 22 napja

Tök érdekes anyag, nem is gondoltam hogy ott ilyesmi is van. Nálunk marad az app, ami talán jobb is, de gondolom az ott is van.

válasz erre

Levente

1 éve, 3 hónapja és 22 napja

Hmmm visszatér a papír alapú nyilvántartás? Durva lenne.

válasz erre