Hogyan tud belépni egy drónos cég az amerikai piacra?

2022. június 04.
135.8541
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
WickedSick profilja, adatai
WickedSick
Az Egyesült Államok a világ egyik legnagyobb drónpiaca. Míg az ázsiai piac a legnagyobb drónpiac összességében, köszönhetően Kína, Japán és India hatalmas növekedésének, az USA önmagában is hatalmas. Az Egyesült Államok és Kína együttes bevétele a globális drónpiac méretének több mint kétharmadát teszi ki, így aztán logikus, hogy az eredetileg nemzetközileg alapított vállalatok irodákat szeretnének nyitni az Egyesült Államokban.
 


Az amerikai irodákkal valószínűleg könnyebb elérni az amerikai ügyfeleket, együttműködni az amerikai szabályozó hatóságokkal, és megszerezni a szükséges engedélyeket ahhoz, hogy az Egyesült Államokban végezhessék munkájukat.

Ezzel együtt számos külföldi dróngyártó cég igyekszik belépni az Egyesült Államokba. 2019-ben például a svájci székhelyű Pix4D irodát nyitott a coloradói Denver belvárosában, hogy bázisként szolgáljon az észak-amerikai piacra szabott vállalati megoldások fejlesztéséhez. Nem kellett sokáig várni, hogy egy újabb svájci székhelyű vállalat kövesse a Pix4D példáját.

2020 februárjában a Flyability, amely a kifejezetten beltéri vizsgálatokhoz tervezett Elios 2 drónjáról ismert, amely kifejezetten vizsgálati kamerákat hordoz, szintén megnyitotta denveri irodáját, hogy jobban terjeszkedhessen az amerikai piacokon, és hogy jobb támogatást tudjon nyújtani az amerikai székhelyű ügyfeleknek és partnereknek.

Hogyan tud belépni egy drónos cég az amerikai piacra? - 2. kép

És ezzel együtt a több mint 100 alkalmazottat foglalkoztató Flyability csapata megosztotta a The Drone Girlnek a tanulságokat és a legjobb gyakorlatokat az USA-ba belépni kívánó külföldi dróngyártó cégek számára.

A 2014-ben alapított Flyability csak 2020 januárjában terjeszkedett az Egyesült Államokban, de az egyetlen legnagyobb piaca az USA. A Flyability drónjait ugyanis már az amerikai atomerőművek 65%-ában használják.

Számtalan dologban különböznek a dolgok, de figyeljünk néhány kiemelkedő dologra, például a működési különbségekre: egy amerikai iroda megnyitásakor fontos HR-különbségek vannak, és a bérszámfejtés, a szabadságok/szabadságok, a juttatások, az adók és más HR-hez kapcsolódó kiigazítások terén történő navigálás ezekben a változásokban időigényesebb lehet, mint gondolnánk.

Ugyanez igaz lehet a cégalapítással kapcsolatos szabályozásokban való navigálásra is. Az ő tanácsuk ennek kezelésére? Béreljen fel a cég egy helyi tanácsadót, aki segít eligazodni ezekben a működési különbségekben. Ehhez kapcsolódóan szervezzen ki minél több munkát más helyi munkavállalóknak, köztük ügyvédeknek, könyvelőknek és bankároknak - különösen akkor, ha a navigálás sok időt vesz igénybe.

Hogyan tud belépni egy drónos cég az amerikai piacra? - 3. kép

Így a helyi csapata az üzlet növekedésére összpontosíthat, nem pedig adminisztratív feladatokra pazarolja az idejét. Nem szabad alábecsülni alá egy új iroda adminisztratív kihívását. A cégalapítás olcsó és egyszerű. A PEO-szerződések és a forgalmi adók bonyolultságának kitalálása mind az 50 államban már kevésbé.

Az elfogadás üteme is fontos, hiszen az amerikai iparágak figyelemre méltóan nyitottak az új technológiákra, és még a konzervatív (pl. nukleáris vagy olaj- és gázipari) iparágakban is sokkal elfogadóbbak és nyitottabbak az átvételre, mint a hasonló vállalatok Európában és világszerte.

Politikai és szabályozási szempontból milyen előnyökkel jár, ha külföldi dróngyártó cégek nyitnak irodákat az Egyesült Államokban? Bár időnként lassúnak tűnhet, a Szövetségi Légügyi Hivatal azon dolgozik, hogy kiterjessze a drónok amerikai légtérbe való integrálásának lehetőségeit.

Az olyan programok, mint a BEYOND, amely a pilóta nélküli légi járművek integrációs kísérleti programjának (IPP) kiterjesztése, lehetőséget teremtettek az FAA számára, hogy a drónok jobb megértéséhez magánipari teszteket és adatokat használjon fel.

Hogyan tud belépni egy drónos cég az amerikai piacra? - 4. kép

Az UAS lehetőségek és tevékenységek az Egyesült Államokban erősek, és ez a munka segít az új UAS-technológiával és az azt fejlesztő vállalatokkal szembeni általános pozitív hozzáállás kialakításában. És a Flyability csapata szerint még csak nem is kell hivatalos helyet foglalni az olyan csoportokban, mint a BEYOND vagy a Drone Advisory Committee (ismert nevén DAC), hogy élvezhessük az előnyöket.

Még ha nem is alakítasz ki partnerséget az FAA-vel, akkor is profitálhatsz abból a légkörből, amelyet az Egyesült Államokban működő számos magán-állami partnerség teremt, mivel ezek segítenek az új dróntechnológia iránti általános érdeklődés és tudatosság megteremtésében" - mondta Thévoz és Meldem.

Az amerikai iroda megnyitása valóban fellendíti az ügyfélszerzést? Igen - legalábbis a Flyability csapata szerint. És segít a folyamatos ügyfelek megtartásában is. Ha vannak amerikai ügyfelek, az amerikai iroda megnyitása lehetővé teszi, hogy közelebbi támogatást nyújtson nekik.

Sok Flyability drónt valójában viszonteladókon keresztül értékesítenek, és még ehhez is szükséges, hogy a Flyability tényleges csapata a közelben legyen. Azzal, hogy helyben és ugyanabban az időzónában vagyunk, szorosabb támogatást tudunk nyújtani ezeknek a viszonteladóknak, valamint jobban tudjuk biztosítani a képzési és támogatási szabványok betartását.

Hogyan tud belépni egy drónos cég az amerikai piacra? - 5. kép

Ez részben azzal függ össze, hogy jobban megértik az amerikai ügyfelek kulturális különbségeit. Egy része pedig gyakorlatiasabb; időzónákról beszélünk. A svájci időhöz képest az időeltolódás azt jelentette, hogy naponta csak néhány órát tudtunk találkozni az amerikai ügyfeleinkkel.

Az amerikai iroda megnyitásával közvetlenebbül tudtunk kapcsolatba lépni, és gyorsabban, az ő időbeosztásuknak megfelelően tudtuk támogatni az amerikai ügyfeleket. Melyik várost vagy régiót válassza egy cég az irodája megnyitására? Hiszen mindenféle cikkek próbálják megmondani, hogy melyek a legjobb városok a vállalkozásnyitáshoz, így a kérdés jogos.

Egyesek olyan helyekre mutatnak rá, mint San Francisco, amely tele van kockázati tőkebefektetőkkel, akik készek befektetni a vállalatába. De San Francisco drága, és a szigorú előírások megterhelőek lehetnek a vállalkozások számára. Más cikkek olyan gyorsan növekvő, a fiatalabbak számára vonzó régiókra mutatnak rá, mint Austin, Salt Lake City és Denver.

Lehetetlen megmondani, hogy melyik város a legjobb, de neked kell kiválasztanod a számodra legmegfelelőbbet. Egyéb tényezők, amelyeket érdemes szem előtt tartani: a város fontos repülőtéri csomópont? A munka kapcsolódik az adott földrajzi területhez? Milyen az adott város startup ökoszisztémája általában?

Hogyan tud belépni egy drónos cég az amerikai piacra? - 6. kép

Azt is figyelembe kell vennie a cégnek , hogy milyen más vállalatokkal dolgozik szorosan együtt. Nem véletlen például, hogy a Flyability nem sokkal azután nyitotta meg denveri irodáját, hogy a Pix4D irodákat nyitott Denverben. Ez azért van, mert a Flyability, amely egy hardvercég, nagymértékben támaszkodik a Pix4D szoftvercég által készített termékekre.

Ilyen és ehhez hasonló tényezőket kell figyelembe vennie a vállalatnak, amikor az USA-ba lép, és talán már ez alapján is látjátok, hogy mennyire egy összetett kérdés ez az egész. Ti mit gondoltok, ilyen körülmények között megéri belépni az amerikai infrastruktúrába?
2 hozzászólás

Bandita

3 éve, 3 hónapja és 25 napja

Amicsba bejutni sehogy semmivel nem könnyű, ha legálisan akarod...

válasz erre

Újfiú

3 éve, 3 hónapja és 26 napja

Az a baj, hogy ha valaki nem tetszik nekik, tök mindegy megfelel-e, repül. Mármint kifelé az országból. röhögő smiley

válasz erre