Most először kerültek nyilvánosság elé az új Autel-drónok
A 249 grammos Autel EVO Nano-széria szinte bárhol elfér. Alapvetően ultrakompakt masináról van szó, ami 50 megapixeles (MP) felbontású, legalábbis az EVO Nano+ esetében. Az EVO Nano 48 MP felbontást tud. A gimbal csillapítja a rezgéseket, így a felvételek egyenletesek és stabilak, bármilyen zordak is a körülmények.
Az Autel EVO Lite az 1/1,28 hüvelykes CMOS-érzékelőnek köszönhetően új szintre emeli az 50 MP-es képminőséget. Az EVO Lite+ a nagyméretű, 1 hüvelykes CMOS képérzékelővel és az Autel intelligens holdfény algoritmusával éles, élénk részleteket rögzíthet éjszaka, alacsony zajszint mellett. Képes a gyorsan mozgó témákat a precíz autofókusszal követni, úgyhogy ezen a téren is brillírozik.
Mindeközben a Dragonfish egyedülálló billenőrotoros kialakítása leegyszerűsíti a működést, miközben maximalizálja a teljesítményt és a hatékonyságot. Egy moduláris gépezetről van szó, amely raádásképp vízálló is. A Dragonfish már a dobozból kivéve készen áll a küldetésre, és erőteljes MI-követési képességekkel, valamint számos moduláris hasznos teherrel rendelkezik.
Az akár 180 perces repülési idő azt jelenti, hogy a Dragonfish sokkal tovább maradhat küldetésben, mint a sima quadcopterek, miközben megtartja a VTOL fel- és leszállás előnyeit. Természetesen ezek a termékek egyáltalán nem újkeletűek bejelentés tekintetében, ugyanakkor most először villantották meg őket a publikum előtt a CES 2022-n.
A friss jövevény: itt a Skydio 2+
A Skydio dróngyártó bejelentette az autonóm és akadályt kikerülő Skydio 2 modelljének új, továbbfejlesztett változatát. A Skydio 2+, amely valamivel több mint 2 évvel elődje után jelenik meg, javított repülési hatótávolságot, hosszabb repülési időt, Skydio Care programot és új Keyframe üzemmódot kínál. A Skydio 2+ két felnyitható antennával van felszerelve, amelyek a repülőgép elülső felső karjain találhatók, valamint egy 5GHz-es Wi-Fi rádióval a nagyobb távolságok közötti kapcsolódás érdekében.
A Skydio állítása szerint az új Skydio 2+ Beacon vezérlővel mostantól akár 3 kilométeres távolságig is elrepülhetünk, ergo kétszer olyan messzire, mint az eredeti Beaconna, sőt mi több, az opcionális kétpálcás távirányítóval pedig 6 kilométeres hatótávolság érhető el, szemben a normál Skydio 2 3,5 kilométeres hatótávolságával.
A Skydio 2+ új akkumulátorral rendelkezik, de ugyanazt a kialakítást használja, mint az eredeti modell, így cserélhetőek. A különbség a repülési idő 20%-os növekedése, ami ideális körülmények között akár 27 perc. Ez 3 perces javulás az eredeti modell által kínált 24 perchez képest. A Skydio 2+ ezenfelül továbbra is ugyanazzal a könnyű vázzal, akadályelkerülő képességgel és Sony IMX577 1/2,3", 12,3 megapixeles CMOS érzékelővel ellátott kamerával rendelkezik.
A vállalat úgy döntött, hogy a Keyframe bevezetésével továbbfejleszti a követő üzemmódot, amely lehetővé teszi, hogy előre meghatározott repülési útvonalakat állítsunk be, és ezek között a pontok között beállíthatjuk a sebességet, az irányt és egyebeket. A Skydio 2+ ára 1099 dollár (kb. 347 ezer forint), ami 100 dollárral (kb. 32 ezer forinttal) több, mint a sima Skydio 2 ára.
A Hyundai négykerekű szállító robotja, a MobED
A Hyundai bejelentette a MobED négykerekű robotot, amelyet mindennapi terhek szállítására terveztek, 30 km/órás végsebességgel. A Hyundai MobED koncepciót először a CES 2021-en jelentették be, és a vállalat most sajtóközleményben ismertette az új négykerekű robot néhány részletét. A terméket úgy tervezték, hogy az emberekkel együtt mindennapi csomagokat is szállíthasson.
Mérete 67x60 cm, négy, egymástól függetlenül vezérelt pneumatikus gumiabronccsal és szilárd felfüggesztési rendszerrel. A MobED felfüggesztési rendszere lehetővé teszi a központi platform bármilyen irányú dőlését. Ez segít a robotnak abban, hogy az árukat vízszintesen tartsa, miközben szögletes felületeken, például rámpán vagy lejtőn navigál. A Hyundai a MobED jármű néhány innovatív alkalmazását tervezi.
A dél-koreai autógyártó utal arra, hogy a robot személyi caddy-ként is használható, és számos ipari alkalmazása is van. A Hyundai a MobED-et ipari partnereknek kívánja értékesíteni, akik aztán sajátos mobilitási igényeikhez igazíthatják. A robotot az idősek vagy mozgáskorlátozottak mobilitási eszközeként is lehet alkalmazni, sőt akár babakocsiként vagy akár szabadidős járműként is használható.
A Hyundai MobED akkumulátorának üzemideje 4 óra, bár a robotban bevetett tényleges mobilitási mechanizmusról még számos fontos részlet hiányzik. Az árát és megjelenési dátumát a Hyundai még nem közölte.
A Sony következő generációs filmes drónja, az Airpeak S1
A korábban már bejelentett, viszont a publikum elé most először tárt Airpeak S1 egy olyan drón, amelyet úgy terveztek, hogy mindent megadjon, amire szüksége van a légi fotózáshoz és filmkészítéshez a Sony Alpha fényképezőgép felszerelésével vagy egy könnyű Sony FX3 beállítással. Akár 90 km/órás sebességgel is képes repülni, és mindössze 3,5 másodperc alatt képes 0-ról 80 km/órára gyorsulni, valamint képes repülni és ellenállni a 70 mérföld/óránál nagyobb szélnek.
A külön megvásárolható Gremsy Gimbal T3 az Airpeakhez számos kamerát csatlakoztathatunk, mint például a Sony A7R IV vagy az FX3 full-frame mozifilmes kamerát, és felszerelhetjük őket objektívek komplett arzenáljával. A gimbal szintén kényelmesen csatlakoztatható az Airpeak S1-hez egy gyorskioldó mechanizmuson keresztül, és 345 fokos pásztázást és 120 fokos dőlésszög állítást kínál.
A repüléseket a mellékelt vezérlőn keresztül egy pilóta irányíthatja, vagy két pilóta egy további távirányítóval feloszthatja a drón és a gimbal vezérlését, vagy teljesen automatizálhat egy megismételhető repülési tervet, hogy a lehető legjobb felvételt készítse, bárhol is legyen.
Bármilyen küldetést is kell repülnie, az Airpeak Base felhőalapú webes alkalmazás, valamint az Airpeak Flight iOS/iPadOS mobilalkalmazás megerősítheti a drón állapotát, és számos funkció és beállítás felett ad irányítást, így a forgatáson teljes mértékben a kreatív folyamatra összpontosíthat.
Ezek lennének hát azok a fontos dróntermékek, amik jelen voltak a CES 2022-n. Bár maga az expó határozottan szegényes volt, köszönhetően a ténynek, hogy sorra kiszálltak a nagyvállalatok, még így is sikerült néhány izgalmas bejelentést és részletet hozni - legalábbis az UAV-piacon egészen biztosan.