A Wingcopter csütörtök reggeli bejelentésében az EBB "tőkebefektetésének" hívja a pénzösszeget, amellyel segíteni szeretnék a céget, hogy "kibővítse a szállítási szolgáltatásokat Európában és más területeken, valamint felgyorsítsa annak innovációs erőfeszítéseit." A támogatás különösen a vállalat Wingcopter 198 UAV-jára összpontosít, amelyet akár 110 kilométeres hasznos teher szállítására gyárt a vállalat.
Célként említik meg azt is, hogy felgyorsítsák a drónok hidrogénüzemű meghajtására való átállást, és bár erre külön nem tértek ki a bejelentésben, nyilvánvalóan a világ többi részén jelentősen erősödő más gyártók térnyerését is szeretnék némileg ellensúlyozni.
A befektetéssel kapcsolatban már több negatív felhang is hallható - leginkább a közösségi médiában - ahol azt nehezményezik, hogy más gyártók számára is illene ilyen jellegű támogatást adni, hiszen nem csak óriási versenyelőnyt jelenthet egy ilyen jellegű pénzbefektetés, de könnyedén felboríthatja az egészséges gazdasági fejlődést.