A bejelentés azért is furcsa, mert a rivális cégek, mint például a német Volocopter így meg fogja előzni az egyébként a témában kiemelkedő Joby-t az indulással - a döntést abban a részvényeseknek írt negyedéves beszámoló levélben jegyezték meg, amelyben a 2022. harmadik negyedév legfontosabb eseményeit ismertették.
A késedelem egyik fő tényezője az FAA tavaly tavaszi döntése volt, miszerint módosítja a Joby által kifejlesztett eVTOL légi taxik tanúsításának módját - ebben azt szabályozzák, hogy ezeknek a járműveknek nem ugyanazoknak a kritériumoknak kell megfelelniük, mint a kisrepülőknek, hanem a helikopterekhez közelebb kerülnek a fel- és leszállás módja miatt.
Bár a Joby egyedülállóan jó helyzetben van ahhoz, hogy időben felkészüljön ezekre a változásokra, mégsem tudtak megfelelően reagálni a változásokra, ami bizony nehéz helyzetbe hozta a cég befektetőit.