Az első körben Malaga és Sevilla környékén bevetett drónoknak 76.200 órát kell majd a levegőben tölteniük, és ehhez a társaság nem csak az eszközöket, hanem az üzemeltetésre képes céget is keres. A leendő drónpilótáknak azonban nem csak reptetniük kell majd, hanem rendvédelmi feladatokat is ellátni, ami azt jelenti a gyakorlatban, hogy ha valakit tetten érnek, akkor a helyszínre kell menni és elkapni a rendbontókat.
A 3 és fél millió eurós (több mint 1,4 milliárd forint) üzletet elnyerő pályázónak a jelenleg is működő, zárt rendszerű videohálózat üzemeltetőjével is együtt kell majd dolgoznia a jövőben. A telepített kamerákkal szemben a drónok rengeteg előnyt hoznak majd a megfigyelésben, ami rá is fér a Renfe-re, ugyanis évente annyi kárt okoznak a vandálok és a tolvajok a cégnek, amennyit most a fejlesztésre szánnak.
A Renfe sajtóközleményében megjegyezte azt is, hogy a különböző eszközök ellopásával a vonattársaság évi 48.702 perces vonatkésést szenved el, idén április óta eddig legalább 572 betörés és 21.021 perc késés ez az arány - erre persze a magyarok maximum legyintenek, hiszen sokak szerint ehhez nálunk egy kis lehűlés vagy meleg is elég.