A drónok jelenleg általában vagy önálló kommunikációs csatornával, vagy - Amerikában - engedély nélküli, alacsony fogyasztású vezeték nélküli kommunikációs szabványokkal működnek, és tulajdonképpen sok esetben nem kontrollálható a hatóságok által.
Jessica Rosenworcel, az FCC elnöke úgy fogalmazott:
Mivel a drónokat távolról működtetik, a repülés irányítása a földi vezérlőállomás - a kontroller - és a drón közötti vezeték nélküli kommunikációtól és annak minőségétől függ, ezért annak biztosnak kell lennie, hogy a növekvő forgalom se most, se a jövőben ne okozzon problémát az egyéb, légtérben közlekedő eszközökkel.
Ezért az FCC a légi (repülési) VHF sávban kötné össze a drónokat a légiforgalmi irányítással és más repülőgépekkel való kommunikációhoz, valamint az összes eVTOL és hobbi eszközt is egy frekvenciára terelne, hogy legyen egy közös kommunikációs sáv.
Az FCC azt is hozzátette, hogy nem a hobbidrónok miatt tették meg javaslataikat, hanem azért mert a pilóta nélküli repülések egyre nagyobb kockázatú műveleteket foglalnak magukban, olyanokat, amelyek nehéz rakományt vagy emberi utasokat szállítanak, ezzel együtt pedig akár a kereskedelmi utasszállító repülőgépek által használt ellenőrzött légtérben utaznak.