A MADER rendszert még 2020-ban mutatták be a fejlesztők és már akkor elég megbízhatóan működött: az akár zárt légtérben, akár szabadon repkedő drónok önműködően repülve hajtották végre a rájuk bízott feladatot, miközben folyamatosan figyelték és elkerülték egymást még akkor is, ha az útjuk keresztezte egymást.
Azonban az algoritmus nem volt teljesen megbízható, a drónok által kialakított útvonalakat megosztották ugyan egymással az eszközök ahogy az a feladatuk volt, viszont ha valamiért késlekedés lépett fel az információ megosztásában - itt nagyjából egy másodpercre kell gondolni -, ütközhettek egymással, mert nem ért oda mindegyik eszközhöz időben az adat.
A most bemutatott Robust MADER ezt a problémát is kiküszöböli, az új algoritmus tartalmaz egy késleltetés-ellenőrzési lépést, amelynek során a drón egy meghatározott ideig vár, mielőtt elindul egy új, saját maga számára kialakított pályán. Ha a késleltetési időszak alatt további pályainformációkat kap a többi dróntól, előfordulhat, hogy elhagyja ezt az útvonalat, és újrakezdi az optimalizálási és útvonal-tervezési folyamatot.
A Robust MADER eddigi tesztjei alapján az ütközés elkerülés száz százalékosan eredményes, tehát egyetlen ütközés sem volt. Az új technológiát rengeteg területen lehet majd kamatoztatni, akár a városi légitaxi közlekedésben, akár a mezőgazdaságban például több drón egyidejű permetezése esetén.