Az EASA dokumentuma egy fantazmagória. A 295 oldalas szöveg ahelyett, hogy nagy vonalakban felvázolná, hogyan fogják a függőlegesen fel- és leszálló (VTOL) járművek az utasokat a városokban közlekedtetni, inkább a működés minden olyan titkos részletével foglalkozik, amelyet az ilyen járművek fejlesztőinek ismerniük kell a jövőbeli szabályokhoz igazítható prototípusok előállításához.
Más szóval az EASA javasolt szabályzata nem arra irányul, hogy a nagyközönség betekintést nyerjen abba, hogy az UAM-szolgáltatások, például a légi taxik hogyan illeszkednek majd az emberek életébe és mozgásához.
Ehelyett - jegyezte meg az ügynökség sajtóközleménye - az a célja, hogy iránymutatást adjon azoknak az "(m)angyártóknak Európában, (akik) jelezték az EASA felé, hogy a következő néhány évben készen állnak a VTOL repülőgépek tanúsítására".
A folyamatban lévő munkafolyamatban lévő szöveghez szeptember 30-ig várják a magánszemélyek, a közigazgatási szervek, valamint az UAM járművek gyártói és a jövőbeli légitaxi-üzemeltetők észrevételeit.