Az elmúlt években a Renault felpörgette a hagyományos belsőégésű motoroktól való elmozdulást a legnépszerűbb modelljeinek kibocsátásmentes, akkumulátoros változatai felé. Ez magában foglalta a 4L villamosított változatának gyártását is. A 4L átalakítási projekt elindításához a Renault a TheArsenale mozgástervező céghez fordult.
Megőrizte az autó eredeti formáit, miközben teljesen újjáépítette szénszálas anyagból, és olyan új aerodinamikai kritériumokat vett figyelembe, mint a tolóerő és a felhajtóerő, a személygépkocsik alvázára általában alkalmazott kritériumokhoz képest.
Az AIR4 eVTOL a hibrid megközelítést mellőzve a tisztán légi működés érdekében nem rendelkezik kerekekkel, hanem a karosszéria alatt található négy kétlapátos propeller hajtja. A 4L autószerű eVTOL változatát 22 000 mAh-s lítium-polimer akkumulátorok hajtják, amelyek összkapacitása 90 000 mAh. A csúcssebessége 26 m/s, ami 94 km/h sebességnek felel meg. A maximális repülésmagassága 700 méter.