A BMW motorral és normál üzemanyaggal hajtott AirCar repülő autókat 2001 óta tesztelik, az első felszállásnál 35 percet repült két szlovákiai repülőtér között, repülőtéri kifutópályákat használva a fel- és leszálláshoz, a jármű számára nagyjából két percbe telik, hogy autóból légi járművé alakuljon át.
Az AirCar a hagyományos autókon található kerekekkel is képes közlekedni, így nem függőlegesen száll fel és le, hanem a levegőbe emelkedéshez kifutópályát igényel. Ennek a közlekedési formának még mindig jelentős akadályai vannak az infrastruktúra, a szabályozás és a technológia korlátai miatt.
A szlovák KleinVision nem volt közölte, mennyiért adta el a technológiát, de nagyon komoly ajánlatot kaphattak, hiszen az AirCar 2022-ben megkapta a légi alkalmassági engedélyt a Szlovák Közlekedési Hatóságtól, és egy komplett repteret is felvásárolt, ahol eddig a fejlesztéseket és a teszteket is végrehajtották - így a siker felé vezető útja ki volt kövezve.