A perben a Textron azzal érvelt, hogy a DJI drónok két népszerű funkciója, az automatikus lebegés és a járműkövetés a Bell szabadalmain alapul, ezek pedig jelenleg a Textron tulajdonában vannak.
A Textron szerint a járműkövetés funkció a 8 014 909 számú amerikai szabadalmon alapszik, amely a "járművek vezérlőrendszerén" alapul, ez teszi lehetővé a helikopterek és bizonyos repülőgépek pilótái számára a hajók követését és a leszállást. Ugyanezen technológia teszi azt is lehetővé, hogy a DJI fogyasztói drónok kövessék például a snowboardosokat a hegyekben, vagy az autókat az utakon - mondta a Textron ügyvédje.
Az automatikus lebegés funkció a 9 162 752 számú amerikai szabadalmon alapszik, amely "repülésvezérlési megoldások az automatikus lebegés-tartáshoz" elnevezést kapta. A technológia, amely lehetővé teszi a rotoros gépek pilótinak számára a repülőgépek biztonságosabb és egyszerű leszállását, a DJI drónok repülését és üzemeltetését is gyerekjátékká teszi a fogyasztók számára - fogalmazott a Textron.
A DJI azonban azt állítja, hogy ezeket a technológiákat a Textron szabadalmaktól függetlenül fejlesztette ki. Érvelésükben kifejtették, hogy a Textron járműkövető technológiája például a követett jármű helyzetét és irányát is használja, de a DJI drónok csak a követett alany helyzetét használják ki. Hasonlóképpen, az automatikus lebegés funkció nem azon alapszik, hogy egy pilóta a járműben mechanikus és hidraulikus rendszerekkel vezérli a szerkezetet, hanem egyszerűen egy kézi távirányítót használó drónkezelőn alapul.
Az ítélet kihirdetése után a DJI azt mondta a Reutersnek, hogy "határozottan nem ért egyet" az ítélettel, és "erőteljesen fog keresni minden lehetőséget", hogy megvédje törvényes jogait. "A Textron egy katonai helikopter cég. A DJI egy civil drón cég. Nincs közös vonás a technológiák között" - mondta DJI képviselője.