A szingapúri napilap, a The Straits Times beszámolója szerint a Németországban székelő cég ugyanis megkeresésükre közölte a lappal, hogy a helyi partnerek hiánya miatt nem képes elindítani nagyszabású terveinek megvalósítását Szingapúrban, ami az egyik legígéretesebb projektje volt egyébként a cégnek.
A Volocopter elmondta azt is, hogy terveik szerint egyelőre csak "felfüggesztik" a tervek megvalósítását, mert az eddigi stratégiák nem váltak be, így új finanszírozók után kell nézniük, a cég ugyanis a helyi partnerek befektetéseiből valósítja meg a légitaxi szolgáltatást mindenhol, ahol elindítja azt.
Kiemelték továbbá, hogy kereskedelmi tevékenységük azon városok együttműködésén múlik, ahol a tervek szerint tevékenységet indítanak. Ehhez új infrastruktúra adaptálása vagy kiépítése, útvonal- és szabályozási tervezés, valamint digitális hálózat fejlesztése szükséges. Prioritásban részesítik hát azokat a városokat, amelyek felgyorsíthatják ezeket a folyamatokat.
A Volocopter közölte, hogy bár eddig mintegy 730,6 millió szingapúri dollárt (közel 190 milliárd forint) szerzett öt adománygyűjtési kör során, folyamatosan keresi a módját, hogyan finanszírozza légitaxi-technológiáit.
A szingapúri (légi)közlekedéssel foglalkozó szakemberek egyébként elég élesen bírálták az utóbbi időben nem csak a Volocopter, hanem úgy teljes egészében a légitaxik jövőjét, álláspontjuk szerint egyelőre ez egy nagyon kidolgozatlan és egyáltalán nem biztonságos közlekedési forma, legfőképp, mert nem szakemberek fejlesztik azokat.