Pedig a Startobus TM nevezetű "drón" pontosan egy ilyen szerkezet, amely hasonlítani fog a Zephyr cég az Airbus gépéhez a cél tekintetében, ami annyit jelent, hogy a léghajó egy kisebb műholdként fog, a tervek szerint szolgálni; feltérképezés, információgyűjtés illetve telekommunikáció lenne majd a dolga. A levegőben maradáshoz pedig pontosan azt a metódust fogják alkalmazni, amit a Zephyr-nél is tapasztalhattunk, ez pedig a napelemes exteriőr.
A Thales és a CEA LITEN-el (megújuló energiával foglalkozó cég) vállvetve kifejlesztettek egy újfajta fotovoltaikus technológiát. Olyan rugalmas, olcsó és könnyű PV cellákkal ellátott modulokat építettek, melyekből egy négyzetméternyi csupán 800 grammos, azonban képes 200 wattnyi energia termelésére. A modulok ezen felül rendkívül ellenállónak bizonyultak az extrém UV sugárzással és a hőmérséklet-ingadozással szemben, így megkezdődtek a munkálatok, hogy a Stratobus terv 2022-re valósággá válhasson.