A Vertical Aerospace rögtön az esemény után jelezte, hogy nem kíván nyilatkozni egyelőre, azonban ez most, egy hét elteltével sincs még másképp. Bár a tesztek pontosan azért vannak, hogy az esetleges hibák ne élesben derüljenek ki, egy olyan kényes terepen, mint a most szárnyait bontogató légitaxizás, mégis fontos minden olyan momentum, ami megkönnyíti az elfogadást, így a nyilatkozat etikailag és üzletileg is indokolt lenne.
A cég mind a mai napig annyit tett nyilvánossá, hogy a gépben nem ült senki, azt távirányítással irányították, így sérülés nem történt - ez pedig roppant kevés információ, amely az egész iparra kifejtheti hatását, hiszen nem csak a Vertical engedélyeztetési eljárására lehet hatással, hanem az összes többi cégre is.
A VX4-en egyébként a jobb oldali szárny, valamint egy vagy több billenő propeller és villanymotor, valamint a futómű egy része szenvedett jelentős károkat, mindezt úgy hogy a gép mindössze 6-7 méter magasságban lebegett az incidenskor.
Nem ez az első légitaxi ami teszt közben lezuhan, a konkurens Joby is átesett egy katasztrófán, de akkor a cég azonnal reagált a kérdésekre és tájékoztatta a problémákról a nyilvánosságot.