Az Airbus által gyártott Zephyr június 18-i felszállásakor megkezdte azt a 30 napos napenergiával történő repülést, amelytől az amerikai hadsereg üzemeltetői azt remélték, hogy túlszárnyalja a korábbi 26 napos rekordot. Ehelyett az UAV messze túlteljesítette ezt az időcélt, és csak ment és ment, anélkül, hogy a projektben részt vevők közül bárki is biztos tudta volna, hogy mikor tér vissza a Földre.
Ez végül egy balesettel történt meg - számolt be a Simple Flying, miután a nagy magasságú platformrendszer (HAPS) megszakította a kapcsolatot az irányítókkal, és augusztus 19-én az arizonai sivatagba zuhant.
Bár az Airbus Zephyr hősiesen teljesített, messze túlszárnyalva az amerikai hadsereg tervezői által vele szemben támasztott elvárásokat, végül a 64. napra elfogyott a nap által táplált "üzemanyag" - mindössze órákkal maradt el az 1958-ban felállított, folyamatos repülés rekordjától, amikor egy Cessna 172 Skyhawk 64 napig és 22 óráig maradt a levegőben - azonban ott üzemanyag utánpótlásra szükség volt, itt értelemszerűen nem.
Nem ez lett volna a Zephyr első rekorddöntése, alig egy éve új magassági rekordot állított fel, néhány éve pedig az egyhuzamban repülés rekordját állította fel - amit most túl is szárnyalt természetesen.