Ennek az az oka, hogy a boltban vásárolt járműveket továbbra is elkapkodják és elküldik a kelet-ukrajnai csapatoknak és a szövetséges szakadároknak. A Kommerszant című gazdasági és üzleti napilap számolt be erről, miután egy korábbi cikkében kifejtette, hogy miért csökkent a kereskedelmi drónok kínálata Oroszországban - ami jelentősen felhajtotta az árakat.
A kisebb légi járművek első sikeres tömegtermelésének beindítására irányuló kezdeményezést úgy írta le, hogy az ország saját fejlesztésű eszközöket kíván előállítani, hogy részben pótolja a külföldről érkező, eltűnő importot.
Ez a törekvés azonban - legalábbis kezdetben - a vállalati UAV-kra összpontosít, amelyek tartalékai szintén csökkentek az utóbbi időben. Amellett, hogy sokkal kisebb piacra összpontosítanak, ezek a drágább légi járművek nem sok hasznát veszik majd azoknak a magánpilótáknak, akik egyszerűen csak szabadidős célokra szeretnének fogyasztói UAV-kat beszerezni.