A cég ugyanis bejelentette és bemutatta a Wing Delivery Network-nek nevezett rendszert, amely drasztikus módosításokat hoz az eddigi szállítási metódusba. A legnagyobb újítás, hogy a drónoknak nem kell visszatérniük a központba sem töltés, sem egyéb műveletek miatt, mindent megoldanak majd maguktól menet közben.
Ehhez a cég létrehozott olyan le- és felszálló platformokat, ahol gyakorlatilag azon kívül már semmilyen emberi beavatkozás nem szükséges, hogy a csomagot kivigyék a felszálló helyre, vagy azt bevigyék a leszálló helyről. Tulajdonképpen fel és leszállás nincs is (a Wing drónoknál eddig sem volt), hiszen automatikusan egy csörlőrendszerrel oldja meg a csomag felvételét és letételét a drón.
Az új Autoloader rendszer
A cég megfogalmazása szerint a Wing Delivery Network rendszer továbbra is pont-pont transzferként üzemel majd a repülési központok és az ügyfelek otthona között, viszont a drónok úgy fognak "viselkedni" mint a taxik vagy a telekocsi-alkalmazások. A drónok nem lesznek bizonyos központokhoz és területekhez kötve, hanem szabadon osztják be kapacitásukat aszerint, hogy melyik ügyfélhez melyik drón van közelebb.
Mindezt teljesen autonóm módon teszik meg, a központ "csak" a csomagfelvételi pontokat határozza majd meg, a rendszer pedig kikalkulál minden mást, többek között kiválasztja logisztikailag legmegfelelőbb eszközt. A szintén új Autoloader nevű megoldással pedig a csomagok felvételéhez sem kell emberi beavatkozás, az előkészített rendelést egyszerűen csak a parkolókban elhelyezett automata rakodókra lehet tenni.
A Wing az új rendszertől azt várja, hogy 2024 közepére több millió kiszállítást lesz képes kezelni, alacsonyabb szállítási költség mellett, mint amit a szárazföldi szállítás a kis csomagok gyors kézbesítésével el tud érni. Mindemellett a globális rajtot is belengették, hiszen évek óta több kisebb-nagyobb országban folynak a tesztek, a most bemutatott megoldással pedig kiléphetnek a nagyvilágba.
Indul a globális terjeszkedés