Gyakorlatilag a geofencing szélesebb körben történő szabályozásáról van szó, hogy a drónok még véletlenül se tévedjenek be olyan zónákba, ahol repüléstilalom van, ezt a projektet pedig a mind a technológiában, mind a repülési forgalom kezelésében jártas Thales fogja koordinálni Európában.
Korábban a Thales már tett ennek érdekében lépéseket, bár nem tudni, hogy a LAAM nevű szisztémát fel fogják-e használni valamilyen formában ehhez. A Geosafe projekt egy egyéves repülésteszt-kampánnyal fog indulni, ahol nem kevés geofencing megoldást fognak kiértékelni annak érdekében, hogy megtalálják a legmegfelelőbbet a projekthez.
280 tesztrepülésről van szó, ezek Franciaországban, Lettországban és Németországban esedékesek, a tervek szerint pedig minden lehetséges szituációt próba alá vetnek, amivel a drónok találkozhatnak, városi és vidéki környezetben egyaránt.