Az Amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hatóság ugyanis engedélyt adott a vállalat számára, hogy megkezdje első sorozatgyártású légi taxi prototípusának repülési tesztjeit - közölte a cég sajtóközleményében. Ez óriási lépés a vállalat azon törekvésében, hogy 2024-ben megkezdje saját gyártású eVTOL repülőgépeinek szállítását az ügyfelekhez, és 2025-ig légitaxi szolgáltatást indítson.
A Joby első gyártási prototípusa a nemrégiben gördült ki a vállalat összeszerelő üzeméből, amelyet a cég legnagyobb befektetőjével, a Toyotával együtt építettek - ezt a kapcsolatot megerősítendő a Joby bejelentette azt is, hogy a Toyota North America vezérigazgatóját, Tetsuot (Ted) Ogawát kinevezi igazgatósági tagnak.
Miután tavaly májusban megkaptak már egy másik kulcsfontosságú papírt, az FAA Part 135 légifuvarozó engedélyt - ez a kereskedelmi műveletekre vonatkozó tanúsítvány -, a mostanival együtt teljeskörűen elhárult a legnagyobb akadály, hogy fizető utasokat szállíthassanak - ezzel pedig csatlakozhatnak a többi hasonló szolgáltatóhoz.
A Joby eVTOL-ja helikopterként tud fel- és leszállni, majd vízszintesen meg tudja dönteni hat rotorját, és akár 320 kilométer per óra sebességgel tud repülni. Az egy pilóta és négy utas szállítására képes jármű akár 160 kilométert is meg tud tenni egy feltöltéssel.