2021 szeptemberében jutott a cég az első nagyobb befektetéshez, azóta pedig komoly előrelépést nem tudtak felmutatni, vagy legalábbis nem publikálták nyilvánosan az elért eredményeket. A mostani 21 millió eurós pénzösszeget az ATEA VTOL prototípusának teljes befejezésére, valamint a próbarepülések megkezdésére fogják felhasználni, és felkészülnek a tanúsítások megszerzésére, valamint a tömeggyártására.
A hibrid meghajtású VTOL légitaxi a tervek szerint akár 80%-kal is csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást, jelentősen halkítja a zajkibocsátást, valamint akár 400 kilométer maximális hatótávolság is elérhető lesz vele 200 km/h végsebesség mellett. Az eredeti tervek szerint a 2024-es párizsi nyári olimpiai játékok idejére tervezték, ennek megvalósítása ezzel a befektetői körrel elérhetővé is válik.
A startup tulajdonosa, az Ascendance Flight Technology azt állítja, hogy jelenleg már 245 szándéknyilatkozatuk van a termék megvásárlására, ami már eleve jó előjel, ezt tovább erősíti, hogy tavaly októberben a KLM több részlegével is megállapodást írtak alá ATEA vásárlásokra.