Merthogy az fel sem merülhet opcióként, hogy kamu az egész, hiszen láthattuk már képeken a végterméket. Már beszéltünk róla nemrégiben egy cikk keretein belül, hogy nem kizárt, hogy a koronavírus akadályozza a nagy premiert, ugyanakkor arra sosem tértünk ki tüzetesebben, hogy lényegében mit is várunk a friss jövevénytől.
Három opciót tudunk elképzelni, hogy milyen irányvonalon fog mozogni a DJI újdonsága: egyrészt benne van a pakliban, hogy egy Mavic Mini 2 formálódik, legalábbis egy olyan termék, amely annak stílusjegyeit veszi magára, és egy sokkalta bestiálisabb, kiforrottabb erőmű lapul a "kaszni" alatt.
A második lehetőség, hogy egy teljes mértékben a Mavic 2 sorozatot képviselő kütyü formálódik, ergo nem a kezdőknek szóló repülőt gyárt a DJI, hanem sokkal inkább a haladóbb rétegnek szánják, amely ki fogja szolgálni azt a közönséget, amely már régóta vár egy következő darabra a szérián belül.
A Mavic Mini és a Mavic Pro széria is kiváló a maga kategóriájában, de egy aranyközépút nem lenne rossz
Az eddigi hírek alapján azonban a harmadik opció a legeslegvalószínűbb: egy aranyközépút érkezik. Nagyon nagy rá a sansz a korábbi pletykák alapján, hogy a DJI egyesíti a Mavic Mini legjobb tulajdonságait, valamint a Mavic Air pazar aspektusait, és így megszülethet egy olyan definitív darab a Mavic-családon belül, amitől le fogja tenni mindenki a haját. Na jó, nem mindenki, azért tudjuk jól, hogy mindig maradnak dühös visszhangok, történjen bármi. A minap kiszivárgott a Mavic Air 2 elnevezés egy igen biztos forrásból, úgyhogy egyértelműen ennek van a legnagyobb esélye, hogy bekövetkezzen.
Mi a harmadik alternatívával fogunk foglalkozni. Egyrészt azért, mert ez a legizgalmasabb táptalaj egy kifejtős cikkhez, másrészt pedig azért, mert ahogyan azt említettük, erre van a legnagyobb esély. Ezt indukálja már az is, hogy a kiszivárgott képek alapján a drónon mindössze a "Mavic" megnevezés szerepel, mindenféle alcím nélkül.
A mérete egyértelműen azt jelzi, hogy itt egy Mini van formálódóban, viszont a kamerarendszer és a gimbal egyelőre úgy fest, mintha egy az egyben a Mavic Pro 2-ből költözött volna ide. Már ez a két (három) tényező is elég ahhoz, hogy egy, a kettő között elhelyezkedő gépre asszociáljunk, avagy mondhatnánk úgy is: egy Mavic Mini méretű Mavic Air 2, egy-két extrával, kölcsönvéve a Mavic Pro-szériából néhány elemet.
A DJI Mavic 2020-ról kiszivárgott képek
Amit az eddigi fotók alapján tudunk, hogy LED világítást, a Dual Vision szisztémát, infraérzékelőt, illetve az alacsony fényviszonyokban tájékozódni segítő kiegészítő lámpát szereltek rá, illetve hogy most áprilisban fog formálisan bemutatkozni. Fontos azonban, hogy utóbbi pletykát könnyedén felboríthatja a koronavírus-járvány.
Érdekesség még (bár ez aztán végképp nem nevezhető készpénznek vehető infónak), hogy a DroneDJ kalkulálásai alapján 799 dollárra jöhet ki a termék végösszege, legalábbis az eddigi ismeretek alapján, ami még ha nem is pontosan, de megközelítőleg ennyinek bizonyul, az azt jelenti, hogy valóban egy Mini - Pro átmenettel van dolgunk.
És hát valljuk be: ez az aranyközépút kell. Szerettük mi is a Mavic Minit, amikor debütált, azóta használjuk, viszont kétségtelen, hogy megannyi hiányossággal rendelkezik. Ha más szavakkal kéne fogalmaznunk, akkor azt mondanánk, hogy méreteiben eltalálták, hogyan kell kinéznie egy utazási célzatú drónnak, csak éppenséggel a benne lapuló teljesítményt nem ártana feljebb csavarni egy kicsit.
A 4K 60 FPS kamera minimum egy olyan újdonság lenne, amit szívesen látnánk egy ekkora drónon, és tudjuk jól, hogy köztetek is vannak megannyian, akik szintén kritizálták a Mini 1080p 60 FPS képességét, valamint az sem volt a legbarátibb, hogy RAW-ban nem tárolhattunk a felvételeinket. Utóbbi szintén egy aspektus, amit szívesen látnánk orvosolva.
Ha a Mavic Mini hibáit ki tudják küszöbölni, akkor máris egy prominens drónról beszélhetünk
A 30 perces aksira még azt mondtuk a Mavic Mininél, hogy elfogadjuk, viszont így 2020-ban már nagyon szeretnénk látni egy érdemi innovációt. Itt lenne az ideje egy lépcsőfokkal magasabb szintre lépni, és itt most nem arra gondolunk, hogy azon nyomban érkezzenek a 2 órás üzemidejű hobbidrónok, de egy 40-50 perccel már nagyot tudnának gurítani a DJI srácai.
Persze ha az imént említett árazási tipp igaznak bizonyul, akkor vélhetően ezen a szegmensen is spórolni fognak a DJI tervezői, és az eddigi infók szintén erre engednek következtetni, hiszen a minap kiderült, hogy 11.55v 3500 mAh-s akkumulátor lesz benne, amivel nagyjából 30 percet lehet majd kisajtolni.
Akármennyire is szeretnénk olyan sci-fi teóriákba bocsátkozni, miszerint a Mavic Pro 3 specifikációit belepumpálták egy Mini méretű darabba, azért azt magabiztosan állíthatjuk, hogy szó sincs ilyesmiről - ismételten az eddigi ismeretekre hivatkozva. Az viszont már egy abszolút üdvözölendő újítás, hogy szenzorok feszítenek a jövevény alján, ami a Mininél szintén nagy hiányosság volt.
Ami még a felvételeket illeti, mi még el tudnánk képzelni az objektumkövetés jelenlétét is, mint funkció, illetve egy-két szuper autonóm opció sem ártana, ha már a Skydio 2 alaposan borsot tört ezzel a sajátossággal a kínaiak orra alá. Titkon persze abban is reménykedünk, hogy olyan újdonságokra is számíthatunk, melyekről még pletyka szintjén sem hallunk, de leesik tőlük az állunk.
Egy-két funkciót igazán elleshetnének a Skydio 2-től is
Nevezhetjük-e ebben az esetben a Mavic Minit egy kísérletezésnek, egy szárnypróbálgatásnak, ami a közelgő Mavic-drónban fog kiteljesedni? Teljes mértékben. Általában minden széria első darabja egyfajta próba arra, hogy egyrészt mennyire van igény a termékre, másrészt pedig mik azok a funkciók, amiket hiányol a nép vagy feleslegesnek tart hosszabb távon.
Ha minket kérdeztek annak kapcsán, hogy milyen árazást látnánk szívesen, arra nem egyszerű választ adnunk. Bár nyilván örülnénk, ha 1000 dolláros árcimke alatt megúsznánk, de biztos, hogy meg akarjuk úszni? Ha egy 1500 dolláros árkategóriába merészkedik a DJI, azzal máris több lehetőség előtt nyílik meg a kapu, tervezés szempontjából.
Arról meg már nem is beszélve, hogy azok a drónfelhasználók, akik tényleg valami nagyon komoly drónra várnak, egészen biztosan hoppon maradnak megint. Bár nyilván nem tud senki semmit a DJI számairól, de nem lepődnénk meg, ha kiderülne, hogy az olcsóbb, belépő/középszintű ligában jóval nagyobb profitot látnak rendre, mint a magasabb kategóriákban.
Bárhogy is lesz, kíváncsian várjuk, mi sül ki ebből az egészből. Bár kételkedünk benne, hogy most áprilisban tényleg megejtik a premiert, de a remény hal meg utoljára, szokták mondani. Ti viszont mindenképp osszátok meg velünk, hogy mire számítotok az új DJI Mavic dróntól, mit szeretnétek látni, és természetesen azt is írjátok meg, hogy milyen árkategóriának örülnétek.