A CNBC által megszerzett információk szerint David Carbon, az üzletág vezetője nemrégiben egy cégen belüli videóbeszélgetésen fejtette ki, hogy hiába a nagy költségcsökkentő elbocsátások, emellett pedig az újabbnál újabb hardveres fejlesztések, a Prime Air jelenlegi állapotában gyakorlatilag halott projekt.
David szerint ennek elsősorban az FAA szigorú szabályozása az oka, miszerint a drónok nem repülhetnek tömeg és utak felett, ezzel pedig roppant mód megnehezítve az útvonalak kialakítását. Az sem mellékes, hogy a tesztrepülésekhez elvárt feltételeket csak decemberben tudta teljesíteni az Amazon, így a valós tesztek csak néhány hónapja kezdődhettek el.
Bár Jeff Bezos álma egy évtizeddel ezelőtt az volt, hogy öt éven belül a cég drónjai uralják a csomagszállítási piacot, és komplett flották fognak repkedni az égben, a valóság az hogy mindössze két apró helyszínen van jelen a szolgáltatás, a texasi College Stationben és a 3521 lakosú Lockefordban.
Emellett két feladó pont van mindösszesen, akik azonban rendre elfelejtik használni a szolgáltatást, így őket és a szolgáltatásra jogosult háztartásokat az Amazon kuponokkal és egyéb ösztönzőkkel próbálja rávenni a rendszeres igénybevételre.
A bevezetőben említett videóban egyébként Carbon elmondja az alkalmazottaknak, hogy elindították az úgynevezett D&R tesztelést, amely létfontosságú a Szövetségi Légiközlekedési Hivatal végleges engedélyéhez, ennek megszerzéséhez azonban sok száz óra valós szolgáltatási repülés szükséges, ami a fentiek fényében nem lesz éppen könnyű feladat.
Bár az Amazon új fejlesztésű drónjával rengeteg olyan problémát orvosolt, amely miatt nem adott engedélyt az FAA a tömeg és az utak feletti repülésre, valamint az előd drón is kapott olyan szoftverfrissítéseket, amelyek ezeket orvosolták, a hatóságokat mégsem sikerült megnyerniük.
Még 2021-ben adott be a cég egy olyan kérvényt, amelyben próbálta meggyőzni a Légiközlekedési Hatóságot, hogy lazítsanak a szigoron, ezt azonban egy évvel később az FAA határozottan elutasította, tehát ez is további akadály a valós tesztek előtt. Az Amazon pedig annyira bízott abban hogy megkapják a könnyített engedélyt, hogy több alkalmazottat is Airbnb-kben és szállodákban helyezett el, hogy azonnal munkába tudjanak állni a kiszemelt területeken. A beszámolók szerint ők hónapokig éltek bőröndökből.
Bár látható hogy az Amazon Prime Air óriási kátyúban van, David Carbon azonban optimista, idén 10 ezer kiszállítást tervez, és továbbra is bízik a sikerben. A helyzet azonban az, hogy a teljes értékű csomagkiszállításokra eddig egyetlen cég kapott engedélyt az FAA-tól, a Matternet...
Hogy mi lesz a történet vége? Annyi időt, pénzt és energiát fektettek a projektbe, hogy teljesen elúszni biztosan nem hagyják. Lehet hogy más néven, más céggel, más országokban épül majd fel Jeff Bezos grandiózus álma. De az is lehet, hogy talpra áll a cég a jelenlegi, egészen kemény helyzetből. A jövő eldönti.