A céget 2016-ban alapította Doron Merdinger - egy 25 éves tervezési, gyártási és cégvezetési tapasztalattal rendelkező vállalkozó, aki először a hagyományos autó és eVTOL keverékét akarta megalkotni - innen a repülő autó elnevezés is - , azonban a végleges változat megmaradt az eVTOL felépítésnél, azaz a függőleges le és felszállás metódusát alkalmazza és közúti közlekedésre nem alkalmas.
A verseny nagyon erősen alakul a szegmensben, és bár a szereplők száma relatíve kevés, de több gyártó is nagyon gyors ütemben fejleszti saját, a jövő közlekedését várhatóan megreformáló megoldását. Az eHANG alig néhány hete mutatta be saját, végleges légitaxiját, amely árban eddig verhetetlennek tűnt, a Doroni járműve azonban úgy tűnik, fel tudja venni vele a harcot,
A Doroni H1-X egyébként egy kétüléses kabint kapott, valamint egyedülálló tandem szárny-konfigurációval is rendelkezik, a merev tartóval épített légcsavarok pedig stabil test szerkezetet biztosítanak a repülő járműnek. A súlya 400 kiló, a hasznos teherbírása pedig 226 kilogramm, így az utasok mellé a vasárnapi bevásárlást is elbírja. Egy feltöltéssel nagyjából negyven percet tud a levegőben tölteni, a végsebessége pedig több mint 190 kilométer per óra.
Persze igen drága lesz bevásárlószatyornak használni, az első körben - 2026-ban - az Egyesült Államokban tömeggyártásra és eladásra szánt verzió 110-145 millió forint lesz (adó és egyebek nélkül), de az idei év végén már több H1-X is a levegőben fog tesztrepülésekkel cikázni.